| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ta bort värmepaket
|
3063 besök totalt |
|
Ta bort värmepaket
Jag ska inte använda något värmepaket i min bil. Därför undrar jag hur man lättast, snyggast och bäst löser detta på termostathuset. Motorn är en Ford Zetec E 2.0. Samma som i äldre Focus. Jag bifogar en bild på hur det ser ut. Ser nu att den ligger uppåner på bordet.
Kan man bara plugga igen de två mindre anslutningarna som är till värmen? Skulle man kunna ansluta expansionskärlet till en av de mindre utgångarna som är till värmepaketet? mvh Hampus _________________ Hampus Bergman |
||
|
Här är en bild på hur jag tänkt koppla på min Zetec motor
när jag får dit värmepaketet. Som det är nu så har jag pluggat dom 2 små anslutningarna på termostathuset, och det sitter ingen T-anslutning mellan motor och kylare.
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Värme
Jag sågade av rören till värme utgångarna sedan fylde med glasfiberspacel ine i huset fungerade perfekt. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
||
|
ok, tackar.
Vet någon om man skulle kunna ta en avanslutningarna till värmepakeet och ansluta expansionskärlet där? Någon som vet någon bra plugg? Jag har ett svagt minne av att jag någonstans sett en kort silikonslang som är stängd i ena änden. Någon som vet? Nu ska jag ut och
_________________ Hampus Bergman |
||
|
Tack för svaren. Nu har jag funderat.
Jag tycker att det borde bli fel om man pluggar båda anslutingarna. Då kan ju inte vattnet cirkulera när thermostaten stänger och vattenpumpen måste bygga upp världens tryck i motorn om nu pumpen håller för det. Så jag undrar om man inte ska använda den lite tunnare slangen som inte går till heater som super7 ritat ut?
_________________ Hampus Bergman |
||
|
Re:
Hej Hampus Jag har kört så i 2 år och det funkar
Hittade bilden på ett engelskt loccost forum, och vad man kunde läsa sig till där var att så där kör alla som plockat bort värmepaketet. //Nisse _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||
|
Re:
Det är väl så det funkar om man har värmepaketet inkopplat men allt på max kyla? Låter som en bra lösning. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Ta bort värmepaket
|
3063 besök totalt |