| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stolar för oss som är lite längre,vad finnes?
|
6300 besök totalt |
|
Jag hittade Cobra Suzuka på Elmia förra året i en variant som jag glömt namnet på
, men den hade runt 10 cm högre rygg än den vanliga och jag som mäter 196/75 satt perfekt i den!
Firman som sålde var www.bdc.nu _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
|
Nu när det verkligen är dags för köp så blir man ju lite nervig att man ska välja "fel" stol. Hade bestämt mig för en Recaro men får som sagt lite kalla fötter.
Mina mått 188/86 Har haft en äldre(fast ny) MOMo Mirage(eller nått,typ GT fast XL). På tok för bred,använde OMP sidoinlägg vid bankörning. Har provsuttit Sparco Pro 2000 o Corsa som var för smala. Sparco Evo var helt ok fast för låg,Recaro furious/pole position var skönast av alla fast kändes nästan som om man skulle vilja sitta lite tajtare vid bankörning. Sparco evo plus var på gränsen till för bred men höjden var kanon. Är det nån här som kör med Recaro o kan beskriva hur högt bältena sitter? Vet att jag kollade detta på Elmia men blir lite osäker
Efter att ha läst denna tråd så verkar ju både Cobra o Toora helt ok,även priserna jämnfört med Recaro Saknar mått på Toora-stolarna!......nån?
Bilen ska inte tävlas med! _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
![]() |
Skruva banåkabil
Stolar för oss som är lite längre,vad finnes?
|
6300 besök totalt |