Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 39 besök senaste veckan (17506 totalt) |
Så nu har jag börjat pilla lite på karossen. Ochhar gjort lite olika. några med vinge fram och bak. någon utanoch nån med vinge bara bak
få se vad ni tycker ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Ser fint ut!
![]() En reflektion bara.. Det ser ut på CADsammanställningen som att motorn är bärande. Jag vet att reglementet ändrats mot att förbjuda bärande motorer. Vart gränsen går vet jag inte, för lasttagande är den juh alltid sålänge den är stumt monterad, men ett tips är att kolla de en gång till, om ni inte tänkt att ha några nedre stag. |
||||
Re:
Vi har en lastbana triangulerad med två stag mot bältesfästet, dels från huvudbågen å dels till det främre motorfästet, fråga till dommarna angående detta är ställd. Men som jag tolkar reglerna och FAQn, så så länge man har "load path" tillbaks till huvudbågen med motorn bortplockad så är det ok, vilket vi har. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Re:
Jo det är tänkt att vi ska ha ett stag som ska gå från oljetråget och fram till ramen med. Sen så ska där väl vara någon AluBrygga för att bygga bort den Regel ändringen. men vi får väl se. det är fortfarande på idestadiet med Subframen. så det blir lite utveckling på den biten de närmsta veckorna _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
jo men som sagt. Vi ska kolla det lite nogrannare. ![]() blir nog inte allt för stora förändringar vi vill ju inte ta bort den fördelen att Chassiet hittintills bara väger 20kg. Vikt resulterar ju i en Trög bil. allt annat än våra ambitioner dvs _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Så lite ändringar har blivit gjorda angående karossen. Vi har utväderat värmeutvecklingen lite vad beträffar de främre stötdämparna. så vi tar och gör en ventliations hatch för att kyla dem.
![]() ![]() _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
De jobbas på för tillfället. så det kommer. det är bara utdrag änsålänge. ingen färdig produkt ![]() _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
Angående flera motorer. så visst det får vi ha. men att sätta en fläkt för att suga ner bilen kommer inte göra någon nytta . det hade behövt vara en så fruktansvärt kraftig fläkt för att vara genomförbart. Bottenplattan kommer inte riktigt se ut som den som vi lagt upp bilder på men ja, den kommer att fästas ute i spindlarna. det kommerge riktigt med sug. Mer än vad en fläkt hade kunnat ge. Ochvad jag vet så är vi en av de första FS teamen som experimenterar och töjer reglerna i detta ämne Här är lite bilder från det fortsatta utvecklingsarbetet ![]() ![]() _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
Inte ljuga nu ![]() Flera motorer är tillåtet, men till en maximal slagvolym av 610cc, dessutom måste alla motorer suga luft genom EN 20mm restriktor med EN trottel framför. Fläktassisterad downforce hade säkerligen gått att göra effektivt med slutande sideskirts, dock är inget av dem tillåtet, endast däcken får ha kontakt med marken och statisk rideheight ska vara minst 25mm. Så vitt jag vet har inte uprightmonterad underbody gjorts, dock uprightmonterade vingar och fläktassisterad underbody (cornell ~96 hade en s.k "sucker car" den var framgångsrik men inte överlägsen, detta förbjöds sedan). _________________ Pontus Fyhr |
||||
En fråga gällande pedalstället.
Ni kanske inte designat pedalstället till denna bil ännu men ni kommer liksom jag själv ha motorn monterad bak vilket gör att gaspedalen måste designas lite speciellt för att dra i vajern bakifrån och fram ist för framiifrån och bak (om du fattar vad jag menar) Kommer ni använda ngt befintligt pedalställ eller har ni ngn design som man kanske kan få kopiera? tack på förhand. _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
Re:
Det var just det som jag syftade på med närjag sa att det knappast skulle göra någon nytta. det finns ju så många "om och men" med den typen av teknologi. så det är inte aktuellt att man innom den snaraste framtiden testar det. _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
Det går väl fint att kopiera... ska bara förklara hur det är tänkt. Detärsom så att vi har en platta som ska gå att flytta fram och bak i bilen istället för att justera sätet för att passa föraren. Därför så jag vi gjort enmodullösning på detta problem. på plattan bakom pedalen kommer där att vara en hävarm som är stagad i undre delen av pedalen. det inne bär att hävarmen kommer att ligga på plattan med en bult genom densamma som används som rotationspunkt sen så sitter det en vinkelled mot vajern som ansluter i det högersta fästet. ![]() _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Jo, så sant som det är sagt, jag har ett tag nu behövt ängna mig mkt åt tillverkning och diverse annat så som tentor. Men jag ska uppdatera om ett tag. För tillfället så är jag sjuk, Blev smittad av min flickvän. så nu har jag nog en del tid att uppdatera. Men som sagt jag har häcken full! Peace _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
Re:
Vill inte veta... ![]() Nee, men allvarligt det ser bra ut... Jag skulle varit med på KTH:s projekt i år men hade inte tid då de egna projekten skall hinnas med också.. _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Jo det har hänt massor. men när deadlinen närmade sig så slutade jag uppdatera på rejsa. så nu om man är intresserad så är det hemsidan som gäller.
www.luracing.com _________________ Philip Andersson Toyota Corolla Ke20 -77 Volvo Amazon B18 -67 |
||||
En sån utbildning skulle man gått...
![]() Nån speciell orsak till att ni inte valt att triangulera övre delen av förarens sidoskydd? Alltså den rektangulära konstruktion som armbågen hamnar i när man sätter sig i bilen. _________________ William Ekström |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 39 besök senaste veckan (17506 totalt) |