Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
2340 besök totalt |
S: Mini Cooper S 2004 SÅLD!
Säljes: MINI Cooper S -04 ![]() Röd med svart tak, 6 400 mil. Importerad av Motus Bil i Halmstad från Tyskland, jag är ende ägaren i Sverige. Sommardäck i bra skick på original aluminiumfälgar, Dunlop SP Sport Maxx 205/45R17 inköpta i maj 2007, odubbade vinterdäck på Ace aluminiumfälgar Nokian Hakkapelitta 195/55R16, var nya i februari 2006 och har fortfarande mycket mönster kvar. Originalutrustning: Sport chassi plus, Antispinn (DSC), Multifunktionsratt läder, Uppvärmda spolarmunstycken, Speglar och tak i svart, värmedämpande glas, Regnsensor, Innerspegel automatiskt avbländbar, Sportstolar, Passagerar stol höjd justerbar, stolsvärme, förvaringspaket, dimljus, Xenonstrålkastare, Strålkastarspolning, Klima-automatik, Färddator, Ljuspaket, Radio Boost med cd spelare. Mini mobility system. Större slutrör på avgassystemet. Stripes på motorhuven. Original svarta gummimattor och tygmattor. Jag har gjort vissa mindre modifieringar som är lätta att återställa. Det som är synligt på utsidan är en ribbgrill, stylingbaklampor i 3D-stil. Chassiet är sänkt 30 mm med Eibach Pro-kit och hjulinställningarna är professionellt genomförda. Under motorhuven sitter en 19% mindre remskiva från Alta och motorn är mappad av Jurgen Weise på Its Fun -den ändringen ska innebära att motorn ger 197 hk. En Forge intercooler och ett öppet luftfilter från Alta som är avskärmat från motorn hjälper till med andningen. Ett övre fjäderbensstag styvar upp chassiet ytterligare. Original remskiva, luftfilter, intercooler, baklampor och fjädrar ingår i köpet. Bilen är i mycket fint skick, men jag kan lika gärna ta upp de mindre skavanker som finns här. Ett par mindre stenskott har lagats professionellt men är synliga på vindrutan. Det fåtal nätter bilen stått utomhus har resulterat i två små märken i den bakre stötfångaren. Inredningen har ett par mindre repor i bagageutrymmet och på ratten. En av sommarfälgarna har en typisk trottoarkantskada. Givetvis är serviceboken fullständig och jag har kvitton på allt annat också. Bilen är bara servad på märkesverkstad och det är långt kvar till både nästa service och besiktning (juni 2009). Jag har dokumentation på att jag har alla nycklarna och rutorna är stöldskyddsmärkta. Undersökningar visar att man inte ska berätta att man säljer en bil på grund av tillökning i familjen, men så är fallet för mig och jag skulle aldrig sälja den här bilen om jag nu inte behövt en större bil. Familjebilen är redan införskaffad så jag har ingen panik att sälja Cooper S:en. Bilen finns i Stockholm. Pris: 154 000 kr. Fredrik 070 3187844 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Nyblad Har just nu: Austin Cooper -67 Jeep Cherokee -95 Har plågat på bana: Mini Cooper S -04 Porsche 944 TURBO -86 www.klassiker.nu |
_________________ Fredrik Nyblad Har just nu: Austin Cooper -67 Jeep Cherokee -95 Har plågat på bana: Mini Cooper S -04 Porsche 944 TURBO -86 www.klassiker.nu |
_________________ Fredrik Nyblad Har just nu: Austin Cooper -67 Jeep Cherokee -95 Har plågat på bana: Mini Cooper S -04 Porsche 944 TURBO -86 www.klassiker.nu |
![]() |
SÄLJES
![]() |
2340 besök totalt |