| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vem säljer eller tillverkar riktigt bra ventiler?
|
1704 besök totalt |
|
Har problem att hitta bra ventiler till min motor, M30 stora sexan från BMW. Har kört med följande ventiler modiferade org. med måtten: (Skaften är 8mm). Insug: diam. 46mm, 106.5mm lång+lashcap=ca:108.5mm Avgas: diam. 38mm, 107.2mm lång+lashcap=ca:109mm Det är trespårslåsning, första spåret sitter ca:3mm ner. Har pratat med Khöler men han har inte lyckats lösa det än, men ev. så tror han att jag kanske kan få ventiler av honom på 3mån. som snabbast. (Tror gör man i kyrkan). Han har iofs. lovat att det är väldigt bra ventiler. Har blivit lovad Ferreaventiler innan men det sket sig och nu kan ev. Khöler fixa men man får inga klara besked. Det jag söker är lätta starka ventiler med avsmalnande skaft som inte påverkar flödet negativt, insug 46-47mm och 108.5mm lång, avgas 38mm och 109mm lång. Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||
|
Skulle tro att dessa hjälper dig på ett naffs med ferrea ventiler till BMW, billigt oxå pga dollarn.
http://www.racetep.com/INDEXX.html _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Ultra Motors?
http://ultramotors.se/ _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
Jag köpte ventiler av www.manleyperformance.com Jättefina ventiler i supermaterial, 4ggr. starkare än original och hälften så tunga.
Men det är lite lurigt att få dem att leverera... Typ: En liten order på 24 st. har inte topp-prio.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Racetep och ulramotors verkar hålla sig till ferreaventiler och det har jag redan försökt med.
Manley hittar jag tyvär inget som kan tänkas passa. Men dom kan säkert ta fram, men 6 avgas och 6 insugsventiler är nog inte så intres. för deras del heller. Tack ialf. någon som har fler förslag? _________________ Henrik Andersson |
||
|
Re:
Dera sprodukter är kalasfina men det är det där med små leverans av små ordrar, iaf till Sverige? Hursomhelst så skickade jag över en av mina ventiler som mall. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Re:
Blir det inte alldeles för dyrt skulle jag kunna tänka mig att "hänga på". Tolv insug och tolv avgas dubblar ju i alla fall beställningen.
_________________ Bert-Ola Runeson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1704 besök totalt |