| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
huvudbroms cylindrar diameter på kolven 18mm vs 22mm
|
971 besök totalt |
|
Vilket passar bäst 18mm eller 22mm huvudbroms cylinder(det är samma längd på dom och slaget desamma) vad blir skilnaden mellan 18 och 22mm huvudbroms cylindrar? 22mm rymmer ju mer broms vätska. blir det jobbigare o trycka ner 22mm pedalen behövs det mer kraft? ja inbillar mig att det borde bli tyngre. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||
|
_________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||
|
Å andra sidan blir pedalvägen kortare och bromsen känns mindre "svampig". Audi S4 har 25,4mm HBC såvitt jag vet och även den är lite svampig för min smak (tillsammans med Lucas HC1 bromsar fram).
Jag skulle kört med större HBC så länge servon finns kvar. Kör man med bromsvåg och spearata HBC vill man säkert ha mindre. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
Re:
får börja så här sen får vi se om ja upgraderar till bromsvåg istället. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||
|
Vad har du för diameter på huvudbromscylinder nu, används bromsservon och vilka bromsar finns monterade på bilen? Det är diametern på bromsokens kolvar som avgör det.
Personligen anser jag att allt som är större än orginal Enkolvsok (ej UFo) samt icke-ventilerade skivor bak kräver större bromscylindern. _________________ G o r a n A m c o f f |
||
|
har 22mm på just nu kör med 2kolvsok fram från s2 kommer ev byta till större 2kolvs alu ok.
bak får det bli original kanske större skivor. _________________ ________________________________________ Slobodan Kostic www.kostic.nu Spons BSR KRB EAAB Peter G |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
971 besök totalt |