Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Alfetta GTV 2000 -77,78 mfl - köpråd
1045 besök totalt
Omar
Lund
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Vet inte om det är rätt "forum del" men jag försöker iaf.
Kolla tråden nedan för info och reply-a här

http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=6026

thx

Här sen Dec 2002

Underbar bil om den är i fint skick! Motorn är på 122 hästar och det är fullt tillräckligt för att den ska kännas pigg. En underbar motor men kolla så den inte har blandat olja/vatten för då är det troligtvis toppackningen (iofs inte svår att byta men toppen behöver planas också å plötsligt blir det dyrt).

Annars är det rost som gäller, dom kan rosta precis överallt! Hardyskivorna i kardanen (gummiplattor som ersätter traditionella kardanknutar) ger gärna upp och det är dyrt och bökigt att byta. Samma gäller bussningarna till dedion-bakvagnen, dyrt och bökigt. Mao så ska det inte vara en massa klonkande och oljud från transmissionen.

Växellänkaget är lätt sladdrigt och synkningen på tvåan är ofta kass.

Bromsoken bak är dyra och pajar handbromsmekanismen, som sitter i oken, går det inte att renovera.

Alltså! Ett fint ex är superskoj och dessutom en vansinnigt vacker bil men ett rostigt/sunkigt ex kan ge dig många sömnlösa nätter

Stockholm
Här sen Dec 2002

Glömde att säga att den naturligtvis passar som banbil, P.P. här på forumet har haft sin till salu tidigare (vet inte om den fortfarande är det)...

Priset varierar väl från ett par tusen för ett riktigt dåligt exemplar till ca 30-35 tusen för fina exemplar. Racerbilar kan så klart kosta mycket mer, samma gäller den senare GTV6:an.

Lund
Här sen Sep 2003

Trådstartare
den jag kollade på var denna:

http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=256F02E0EACF66&look=rosbergek . . . .

Vet ej om det är ngt att ha? Har 60 mil tur/retur dit så jag tänkte kolla upp innan. Om det är "värt" så har jag tänkt dra dit på lördag och handla.

Den "ser fin ut" på bild...

ps. Enligt annonsen så är det 160 hp i den?!

Här sen Nov 2002

Du kan nog räkna med att motorn inte är standard, Såna där trattar har jag påmin busbil också.
Sen ser den plåtbreddad ut och frontplåten är igenlagd. Vit? tja, varför inte men det fanns nog inte som standard i Alfas modellprogram.

BMW 330i -05
Citera
rylander
Stockholm
Här sen Dec 2002

Visst fanns dom i vit som nya men utseendet kan man ju ha åsikter om...fast det är ju en fråga om personlig tycke och smak. Så länge det inte är en massa överplastad rost under breddningarna så är det väl okej.

Fråga vad som är gjort med motorn för att den ska lämna 160 hästar...inte ovanligt att den "plötsligt" har en massa effekt när det sitter fräcka trattar å ett hembyggt avgassystem på

Stockholm
Här sen Dec 2002

Att den har skyport (syns på försäljarens, som för övrigt är en fd. Ordförande i Alfaklubben, hemsida) känns inte värst racigt...

1045 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande