Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Göteborg med omnejd?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4282 totalt)
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

->Ragnar
Jadu... snyltar kan man säga, jag skulle uttrycka det som ett samarbete som sträcker sig över gränser..
Nu siter jag iaf i Götet (notera att jag ändrat till det under min avatar med) på ett modem, på tisdag börjar det!
Ska bli spännande!

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Olof
Borås
Här sen Feb 2003

Borås, världens bästa stad!

Göteborg
Här sen Jul 2003

Är med ifrån Göteborg. Jättesten på Hisingen nära er som bor på Kvilletorget. Håller på och letar efter garage plats oxå , hittar jag nåt så hojtar jag till annars är jag med på nån större lokal om någon skulle hitta det.

--VVTS--
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Göteborgare jag också. I alla fall större delen av tiden. Drar mig ibland upp emot Lidköping där jag har mina rötter, mitt garage och min favoritplats på detta klot, Kinnekulle Ring!
Bor vid centralen och som före detta Z-Chalmerist så spenderar även jag en del tid på CMK.

Förresten, välkommen till GBG Figge! Är du intresserad av att köpa beg. studentlitteratur till Z-linjen så har nog jag en del. Skicka ett PM vid intresse.

MVH
Andreas
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Zeddie:
Underbart, man tackar... Kommer höra av mig så fort som det blir aktuellt! Började idag med nollningen så alla göteborgare som fastnade i bilköerna när Chalmeristerna gick till/från Svenska Mässan har nog sett mig tåga omkring sjungandes idag..

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

FSN skrev:
Jag är med på garagedelning i Göteborg.

Lefors skrev:
Dyker det upp möjlighet att dela garage i Gbg med ett gäng härifrån är även jag mkt intresserad.

Figgz skrev:
Garage vore intressant

MaZ skrev:
Jag är med på ett garage också, jag behöver ett till...

mfl....

Kanske kunde vara ngt?

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Lefors skrev:

Kanske kunde vara ngt?

Mmm... man blir sugen Saknar min lilla bil... Opraktiskt ha den 35 mil bort.

mvh/Ragnar

Lidköping
Här sen Jan 2003

Bor och pluggar i GBG.. men har bilen i Lidköping 15mil härifrån så det blir juh inte mycket gjort under terminerna...

Skulle nog vara intresserad av en plats i det där garaget jag oxå...

David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002

Jag bor på Hisingen (Brunnsbo) och pendlar dagligen över (eller under) älven upp till Chalmers. Men på lov (ibland helger) är jag hemma i Småland.

Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Så många Göteborgare, trevligt!!

Som fd Z-teknolog (och även ZnollK -98, PR-/Sponsoransvarig) blir man ju nästan lycklig. Vem var det som hade grå bil? Bra iaf. Numera M-teknolog med exjobb, men revärerna går aldrig ur overallen.

Lefors ang lokal: Verkar helintressant tycker jag, bara en sån sak som att den är på rätt sida älven... Bra hyra också för på 150 kvm får man in rätt många platser = billigt för alla. Är mkt intresserad av att åka och kolla på den. Jag har ju en rörelse också vilket ibland är ett måste när det gäller såna där lokaler. Kanske någon annan som har också ifs men det är väl bara bra om det finns options.

Sen en riktigt viktig grej om det blir allvar med detta garaget: I likhet med andra hobbygarage här i stan är det enormt viktigt att det knips riktigt ordentlig mun om var det finns och ännu hellre, att det finns över huvudtaget. Långfingrade typer kan enkelt planera och utföra en räd med lite vetskap om plats och rutiner. Så jag föreslår mail eller telefonkontakt mellan dem som till slut är intresserade, för att göra ett studiebesök.

Lefors, har du hunnit slå en pling och kolla upp lokalen ännu?
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Carl har absolut helt rätt! Håll tyst om var lokalen finns. Även om jag inte tror att någon av användarna i detta forum går i tankarna att bryta sig in så sprider sig sån information snabbt till fel kretsar.
Mattias Gripenland, undertecknad och några till är medlemmar i "KOKOS-Racing" garaget här i Gbg. Givetvis har vi en hemsida men vi är noga med att det inte finns några bilder på lokalens utsida. Adressen finns givetvis inte heller med. Självklart känner fler än bara vi medlemmar till var lokalen finns (t ex Lefors) men man får ju försöka begränsa det till folk man kan lita på.
Ett råd, när ni väl hittar en lokal, är att altid hålla dörren stängd och låst. Detta även om ni är flera personer därinne. Förbipasserande personer tycks ha en överaskande stor lust att gå fram till alla dörrar de ser och försöka öppna dem även om de inte har något där att göra. Jag har själv kunnat konstatera det många gånger i vår lokal. Även om de flesta antagligen har harmlösa skäl, gå på toaletten etc, så räcker det ju med att en person som inte borde se bilarna och delarna därinne gör det!
Se till att skapa en förening med ordentliga stadgar så att alla vet vad som gäller! Det är bättre att ägna tid till det innan än att behöva bli osams om ordningen i garaget!

Uj, uj, vilken förståndig besserwisser jag låter som. Men, det är lätt att inte tänka på sånt här i glädjen att ha hittat en ny lokal. Hoppas ni kan ordna till något!

Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002

Carl, du har PM.

Mx5 NB -99 Standard Cup
Citera
Allmänt banåkaforum
Göteborg med omnejd?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4282 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande