| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mazda Wankel 12A Motor något bra o trimma?
|
2264 besök totalt |
|
Hej undrar bara om en wankel 12a motor ifrån en rx7 från 81 är något bra o trimma? tips på bra motortrimmare hade varit snällt då en kompis precis köpt en sådan bil
Tacksam för svar....
_________________ Joel Nilsson |
|
Börja med att säga... Din stackare
Du vet inte vad du gett dig in på... Nä skämt och sidor... Kom över till www.wankelregistret.se där har wankel eliten samlats! Sen när du säger trimma så är ju alltid frågan hur MYCKET tänker du trimma. Samt vad för summa du kan tänka dig lägga ut på fixa till motorn/trim. Jörgen Blennow är en trimmare som håller till nere i skåne. Har inte hört nåt dåligt om hans jobb. http://www.rotaryperformance.se/ Finns ett par stycken i stockholmsområdet oxå. Men på Wankelregistret sitter dessa grabbar/gubbar som har erfarenhet om detta ämne. jag själv har inte trimmat insidan av motorn, utan bara trimmat på utsidan om man säger så
När jag köpte min bil så hade dom gått en annan väg och byt motor till 13B vilket redan där ger mej lite mer hästar. Och om jag inte minns helt fel så finns det mer delar till 13B motorerna. Sen är min streetportad, headers/avgassystem(för streetportad), insug/loop och weber 48 plus lite annat mickel. Lycka till! _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
|
Gör som Galaxi säger och kontakta Jörgen Blennow i Skurup så löser han det. Jörgen är mycket skicklig när det gäller trimning och renovering och kan "allt" om dessa motorer
Med en streetportning (god körbarhet) kan ni nog plocka ca 180-200 hk ur 12A motorn. Beror naturligtvis även på kringutrustning som förgasare och tändning. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2264 besök totalt |