| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Femte växeln försvann?!
|
1319 besök totalt |
|
Femte växeln försvann?!
Körde på motorväg, hörde ett aningen högre vinande från transmissionen. Efter ca 15 minuter så försvann femman. Alla de andra växlarna funkar utan problem. Det liksom finns ingen växel där länge, bara neutral. Märkligt!
Det är en Honda crx -87 1,6 16v Nån som har några tips eller vet vad lådan heter och vilka modeller man kan knycka låda från?(förutom crx -87 då såklart... )
|
||||
|
På min gamla ford bytte jag en gång olja men valde fel skruv som tappskruv, detta resulterade i att jag omedvetet hade skruvat loss en mojäng i växellådan och 5ans växel bara var borta.
På fården var det väldigt enkelt åtgärdat dock, skruva loss yttre kåpan och skruva loss skruven jag tömde lådan med, rätta till mojängen så skruven tar gänga i den och allt fungerade igen. Nu jämför vi iofs äpple och päron, men kan det vara så att det bara är en skruv som vibrerat loss i lådan? _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Re:
jag känner till det stället... |
||||
|
Re:
Helst inte... Inget vidare Men jag får la lösa det själv. Köper en ny låda. De är inte så dyra...
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Femte växeln försvann?!
|
1319 besök totalt |