Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Sierra rs Cosworth -86 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 1 besök senaste veckan (97821 totalt) |
hej.
lägger ut lte bilder på min bil, haft den sen -01 Motor: o-ringat långbultat 200 block "wrc" specat,136mm stakar, "wrc" svänghjul med tilton 3 skivig 7,25" koppling (1200nm),cp kolvar med 8.1 komp,4x4 grottisportad,dubbla ventilfjädrar,sänkta brunnar,original avgaskam och bytt på insug,separata tändspolar,Nira i3+ motorstyrning,vatteninsprutning,billet fräst alu "mis" plenum med billet runners för 8 spridare från Simatech,aeromotive regulator och a1000 pump,fuelcell 45liter med inbyggd catchtank,rs500 ic,70mm alu kyl,elektronisk vatten pump från davies craig med elektrisk termostat,escort grpA trycksatt expansionskärl, 40mm extern tial MV-R wastegate,50mm tial dump,4" downpipe,3,5"avgas,Garret gt3071R turbo,renoverad original borg warner t5 låda med modifierad växellänkage,lång spak me utväxling,pace torrsumps oljesystem Chassi: hemma byggt chassie i chromoly fram och bak, fullt justerbart, sellholm coilovers,krängar knivar fram o bak Fälgar, däck och bromsar: BBS splitt hjul 17"/magnesium centrum,OZ "monte" 8x18", high spec 6 kolvs fram med 345mm skivor,brembo ok bak med ap 300mm skivor,willwood hängande pedalställ,egentilverkad hydraulisk handbroms med sellholm splittventil. Interiör / Inredning: GA glasfiber stolar och sabelt 5 punkts bälten,sprinklersystem från OMP,STACK dashlogg st8100,STACK laddtrycks och tank mätare, innovative lm-1 så här såg den ut när ja köpte den -01, har hänt en del sen dess -05 -03 gamla taket borta "nya" taket borta från donatorbilen bågen färdig näst, helsvetsa sen klart [img]https://rejsa.nu/im/_garage/8767-new_2008-01-13-11.jpg[/img färdig svetsad från lack inv taket klart å lackat, vågen monterad tank låda,låg placering, inv,montering nästan klar maskin nya rs500 fronten provmonterad, hyffsad passformmen ska fixas 345 mm skivor med 6 kolv nya race hjule, magnesium centrum med alu bana,17", håller på att göra dom till 4bult _________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
Mycket tuff bil.
Det är för ventilen han har på handbromskretsen. _________________ Daniel Steiner |
||||
_________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
14 kilo lättare ca,en del så högt upp på bilen
men nåt monster kommer den aldrig bli,tack ändå _________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
okej tackar för svaret! Nu kan man sova lättare! Smart grej! _________________ Jeremia Gadd Honda civic VT |
||||
du är en sjuk man.din bil är ju en dröm önskade att jag också hade en såndär bur.men det kanske blir när man bygger ett rikigt rör chassie i framtiden
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||
Sjuk kärra! überfet, verkligen!
Är det en certad bur, eller får man göra den här typen av förstärkningar på godkända burar? |
||||
hej.ingen certifierad bur,vet inte med förstärkningar riktigt,blir snyggare och starkare så därför dom monterades micke _________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
|
||||
_________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
Mycket rå är den. helt klart.
Har också börjat få knepiga drömmar om fård nu.... /Lars |
||||
aj aj, inga bra drömmar d _________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Sierra rs Cosworth -86 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 1 besök senaste veckan (97821 totalt) |