Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
någon som har erfarenhet av at köra med låst mellandiff
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (11439 totalt)
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003

Var ute och åkte/Körde lite med en komis i hans KIA SUV diesel. När man körde den i läge 4 kraffs så saknades det mellandiff. V6an hade en men inte dieseln. Var absolut inga problem att köra på det sättet. Det tuggade lite när man körde runt runt på en parkering men annars var det inget man märkte av.

Väldigt trevlig bil för övrigt, trotts att det var en KIA.

Kommer förövrig att köra utan mellandiff på SAABen, dock mest pga att jag inte löst detta i min hembyggda låda

växjö
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

-- skrev:
Den första rally quattron kördes med stum mitt diff. Det hela var mycket enkelt, original länkage låstes bara med en plåtbit. Version två var att byta ut diffen mot en spole. I och med SPQ så testade men att köra torsen i ett par tävlingar. Funkade inte lika bra så man bytte till spole igen.

När Audi sedan gick över till att åka bana så körde man....stumt.. ROC, DTM, STCC, BTCC... Alla bilar har varit stumma. Däremot har man laborerat en del med chassie setup för att balansera bilen lite - inne bakhjul i luften genom kurvorna.

I depå kan det vara jobbigt. Audi löste det genom att aldrig köra bilarna i depå utan att lyfta upp bakänden.

Mao - kan vara bra att kunna "låsa upp" den. Men Zlobo - kör du 016 eller 01E?

har inte besestämt än vilken låda ja skall ha ja har en 5 petad s2 låda med torsen liggande hadde tänkt köra med en s4 låda om ja får råd och köpa en. får fundera lite på hur ja skall göra det är till sportquattron som ja funderar på hur ja skall göra. vet ju hur s2 betersig med torsenen, den kan ju helt o hollet fåför sig o flytta drivningen fram o bak mitt i en kurva.

Slobodan Kostic
www.kostic.nu

Spons BSR KRB EAAB Peter G
Citera
Skruva banåkabil
någon som har erfarenhet av at köra med låst mellandiff
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (11439 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande