Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Inkörning av R-däck
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (10533 totalt)
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004

Mina däck ligger i bastun nu iaf... redo för uppvärmning...

Det lär ju iaf inte skada så man kan ju kosta på sig de slantar det kostar att värma bastun en stund och sen inbilla sig att man kapat varvtiderna med 0,5 sekunder. thumbs up

frafoss
Norge
Här sen Okt 2006

Re:

ButterflyRacing skrev:
Det är svårt att veta hur man ska göra.
När jag köpte däcken.....hos TireRack......ville jag ha Haet Cykled......men dom sa, att det är meningslöst, då dom ska ligga i en kall container över atlanten.

Måste dom köras in i samband med att dom ska tävlas med........

Tar opp denne tråden ettersom jeg er helt ny med R-dekk.

Heat cycling har jeg forstått gjor at dekkene varmes opp slik at gummiblandingen stabiliserer seg. Det sies at det ikke er noe poeng med heat cycling i US når dekkene skal ligge i en kald container over en lengre periode. Alternativt at er at en kjorer inn dekkene slik at gummien stabiliserer seg.

Hvis da heat cycling i US er meningslost pga lang transport, betyr dette at R-deck må innkjores på nytt hvis dekken har vært uten bruk over en lengre periode???

Blir veldig glad hvis noen kan gi meg en godt svar på dette

Uppsala
Här sen Nov 2007

Enligt min erfarenhet är det helt meningslöst att köra in däcken alls. Vi har under alla år i olika klasser lagt på nya däck och haft fulll mugg direkt. Har aldrig märkt någon skillnad, vare sig i livslängd eller prestanda.

Endast den uppsättning man har använt speciellt för regn har fått gå något varv och ruggats upp. Det som däremot är livsavgörande för däcket är att man, som flera skrivit tidigare, har koll på hjulens vinklar och trycket i ringarna.

De enda däck jag vet med mig gillar lugn början på livet är dubbdäck.

Inkörning av R-däck
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (10533 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande