| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: CASTROL CUP BIL 1970 - 80 tal - ev. by. gamal RACEHOJ
|
5877 besök totalt |
|
K: CASTROL CUP BIL 1970 - 80 tal - ev. by. gamal RACEHOJ
söker en gamal CASTROL RACER - AMAZON - PV - ANGLIA - Opel - SIMCA ...eller nåt annat som står och skrotar från den tiden - 1970 - 85. (läste artikeln om kojan som byggs om med saab motor i bak - tycker detta är ett brott att förstöra en "äkta" gamal banbil - hade räckt att skära sönder en vanlig gatbil för detta projekt ... liksom "bebbens" gamla trend amazon har skrotats - sånt gör ont .... bilen jag söker behöver inte vara komplett - men ju mera det finns kvar av den - så bättre. har nån en sån bil stående och ev vill sälja den för en vettig peng - eller byte mot nån gamal racehoj - var god skriv nån rad. ( jag söker ingen "färdig" bil - vill bygga/renov. lite/mycket själv och köra den sen )
dagens bytesobjekt nedanför. (ändrar sig da jag säljar såna cyklar) benelli 250 2 cyl. 2 takt ~ 1970 går bra
aspes 125 1cyl 2 takt ( är väl även detta en benelli med 125cc minarelli-motor - tror jag)
aspes yuma 125 renobjekt
minarelli 50cc - går bra
_________________ hartmut stammler |
||||
|
Kan denna vara något för dig?
http://java.resultatservice.com/ress _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
|
pv
kan tänkas att jag körde "mot" sylve vid den tiden . jag hade en triumph spitfire med v4 motor - stog bredvid honom vid starten !!! minns jag rätt så hände ett litet olycka med sylves pv - svänghjulet for iväg och slog av rattstången och pedaleriet - som tur var missade den sylves ben - han slutade efter detta med bilracing ...... (rätt eller fel ???) den andra pv hade roffe carlsson
_________________ hartmut stammler |
||||
|
_________________ Jon Rolfsson |
||||
|
Re:
tack - är säker intressant av grund att det är en pv - jag har fått opgifter om denna bil - är lite för mycket att göra på den - får en komplett rallybil för billigare peng som jag kan bygga om till banbil - vet inte än - ska vänta tills jag får en trend amazon - leif frykås anglia eller sturesons simca - för nästan ingenting
_________________ hartmut stammler |
||||
|
Re:
Så lite så
Ja nått pris vet ja inte men de har du säkert sten koll på
Lycka till med letandet. mvh Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||
|
Re: pv
Kul! : ) Ang om han slutade pga av incidenten eller ej vet jag inte men kan tänka mig att morsan hade synpunkter... >
_________________ Daniel Nilsson |
||||
|
Re: pv
hej - som jag fattar är du sylves son ??!! hur mår han ?? jag vet att han la av med racing - jag ser han fortfarande stå där framför pv`n - darrande och han tittade på sina skor som saknade en bit i framändan - han hade TUR - hade kunna misst båda ben - svänghjulet var som en vild cirkelsåg - sivve var chockad. blir bilen billigare så kanske jag tar den - så lever den vidare - för min amazon har dom tyvärr skrotad - den är försvunnen för gott .......................
_________________ hartmut stammler |
||||
|
Ja det stämmer att Sylve e min far : ) o han mår väl som en tonåring typ. Han har satt upp en tavla med alla trasiga grejer på väggen ovanför tv.n *s*
Han e nog lite sugen på att köpa tillbaks pv.n men jag tror att "nån" sätter stopp för det tyvärr.. Hoppas den lever vidare med nån som tar hand om den. mvh Daniel _________________ Daniel Nilsson |
||||
|
Hej!
Kul att du gör reklam för mig! Jag var visst snabbast :-) Har du fler bilder från den tiden? Själv kunde jag ju inte använda en kamera...så det hadevarit kul att se lite fler. _________________ Torbjörn Högberg Racerförare från förr :-) |
||||
|
Re:
hej tobbe ja du var snabbast med din gula "remjohan" - just da jag kommer väl ihåg alla figther mellan stockholm och göteborg - och dåren med turbo-Opeln som körde på mig (och 3 andra) i kvarnkurvan - jag böt till historic racing efter detta.
men f.n vad roligt det var !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! titta under bilder och video SSK 18/4 -76 där finns fler bilder från den tiden. hoppas några andra läser detta och sätter in foto från den "riktiga" racing tiden 1975 - 85 ha det så bra -hälsningar från österrike
_________________ hartmut stammler |
||||
![]() |
SÄLJES
K: CASTROL CUP BIL 1970 - 80 tal - ev. by. gamal RACEHOJ
|
5877 besök totalt |
