Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tipps - Åker till ringen för första gången i April
2028 besök totalt
Poyan
Göteborg
Här sen Jan 2008

Trådstartare

Tja alla!
Jag och några vänner kommer åka ner i mitten av April för att Festa och köra på Ringen. Blir första gången så tänkte fråga vad ni har för tipps och trix. Vilka pubar ska man hålla sig till t.ex och resturanger om man bor i Adenau. Mata på erfarenheter gärna

Sen undrar jag om ni har tipps på bra helmet/bullet/actionscams som man kan köpa till bra pris så man kan filma när man ska köra.

Några mer som kommer vara där under 19-21 april?

Mvh
PS! hörde att man inte fick filma när man körde, något som stämmer eller är det bullshit? Alla gör ju det så det måste ju vara lagligt

Göteborg
Här sen Apr 2004

Man får inte filma. Vakterna stannar dig vid insläppet om de ser kamera i bilen.

Dock så kan du ju skruva upp kameran efter bommarna. Men skulle det hända något så misstänker jag att du ligger risigt till.

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Ett tips är att söka bland trådarna detta har varit uppe jätteofta thumbs up

Herr Gaspedal
Göteborg
Här sen Apr 2004

19-21 april ser inte så lovande ut när det gäller öppettider.

Samstag, 19.04.08 17:30 bis 19:30 Uhr Touristenfahrten,
Sonntag, 20.04.08 08:00 bis 19:30 Uhr Touristenfahrten,
Montag, 21.04.08 17:15 bis 19:30 Uhr

Satsa på en annan helg... thumbs up

fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

Herr Gaspedal skrev:

Det är väl inte så illa med de öppettiderna. Är ju dessutom aktiviteter på GP 18-20:e att kika på
Första gången jag var och körde på ringen var där bara kvällsöppet, helskoj ändå=)
Finns ju en hel del annat att kika på när man är nere

Poyan
Göteborg
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Re:

Herr Gaspedal skrev:

Såg i princip ut så hela april.
Satsar på att åka dit på lördagen..ta det lite lungt..köra några varv på kvällen sen o sen söndagen utnyttjas helt till bankörning osv. O lördagen bara fota o ha sig lite innan man drar hem

Göteborg
Här sen Jan 2008

Trådstartare
Re:

Herr Gaspedal skrev:
Man får inte filma. Vakterna stannar dig vid insläppet om de ser kamera i bilen.

Dock så kan du ju skruva upp kameran efter bommarna. Men skulle det hända något så misstänker jag att du ligger risigt till.

Det lät fan tråkigt...ringen räknas väl endå som allmän väg? aja...en helmetcam ska man nog kunna gömma undan utan att dom ser

PS! ser att du äger en m5 e39, det gör jag också, känner du till någon eller har du själv kunskaperna att ta bort fartspärren på bilen? vill inte behöva chippa för att få bort fartspärren nämligen hehe

Mvh

Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Göteborg
Här sen Jul 2005

Det är jag som ska åka ner med Poyan och riktigt skoj ska det bli!

Har varit reggad här sen 05 och bara lusläst allt skoj ni har att erbjuda på forumet men känner att först nu är det dags att skriva något!

Ska läsa på lite hur de besiktigar bilarna, är nämligen så att vi har lite finurliga lösningar på bulletcamsen och mikrofonerna. Fungerar den kommer vi självklart dela med oss informationen, men håller inne med den så att vi inte blir ifrånryckta den när vi väl är där nere.

Vi har även lagt upp en hemsida där vi bloggar om trippen ner i form av bilder. Saker som hur bilarna förberedds och saker som är bra att ha med sig, ex. att man måste ha refläxväst och bensindunk i Tyskland etc.

Det kommer också komma upp en liten minidokumentär om trippen ner, några varv och förmodligen en hel del annat bilrelaterat material.

Ingen härifrån som ska ner vid detta datum?

Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Alvin skrev:

Har varit reggad här sen 05 och bara lusläst allt skoj ni har att erbjuda på forumet men känner att först nu är det dags att skriva något!

Ska läsa på lite hur de besiktigar bilarna, är nämligen så att vi har lite finurliga lösningar på bulletcamsen och mikrofonerna. Fungerar den kommer vi självklart dela med oss informationen, men håller inne med den så att vi inte blir ifrånryckta den när vi väl är där nere.

Vi har även lagt upp en hemsida där vi bloggar om trippen ner i form av bilder. Saker som hur bilarna förberedds och saker som är bra att ha med sig, ex. att man måste ha refläxväst och bensindunk i Tyskland etc.

Det kommer också komma upp en liten minidokumentär om trippen ner, några varv och förmodligen en hel del annat bilrelaterat material.

Ditt namn Alvin https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 .

Alvin
Göteborg
Här sen Jul 2005

Re:

Stacken skrev:
Alvin skrev:

Ditt namn Alvin https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593 .

Ah! Klart man hade skrivit in det, synd att man klickade bort "Lägg till signatur"

2028 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande