Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Boxterbromsar och skottkärrehjul?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4219 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

David Berglund skrev:
Var nere på Porsche i GBG igår och kikade på boxteroken och jag kan tyvärr meddela att de ligger på 2312kr nu för tiden och inte 1850 som någon annan skrev.
Fortfarande tämligen billigt men...

Som PCS-medlem har man 10% på det, inte mycket men alltid nått. Jag eller någon annan kan säkert "köpa ut"

Torslanda
Här sen Nov 2002

Köp begagnat och kompl. med lite nya packningar. Hela Tyskland är fullt av galningar som inte gör annat än skrotar Porschar på Autobahn

Lidköping
Här sen Nov 2002

C:a 40 millimeter är det mellan ekrarna och anläggningsytan *) på 15" Superleggera med ET 36 eller vad det nu är jag har.

*) Där det är som mest plats.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Har kollat upp lite nu och 996:ans ok är samma som sitter på boxterS och inte på vanliga boxter. Bara så man inte går och beställer ok till 996:an och tror att man ska få in dom i en 15" fälg

Täby
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Lotus Samuel skrev:
Har kollat upp lite nu och 996:ans ok är samma som sitter på boxterS och inte på vanliga boxter. Bara så man inte går och beställer ok till 996:an och tror att man ska få in dom i en 15" fälg

Tack, vet du eller någon annan hur svepbredderna är på de olika Porscheoken? Ett alternativ är ju att ha Boxter skivor och Boxter s/996 C2 ok eller liknande (givetvis då med 15" fälg ) Men då vore det en klar fördel om svepbredden var ganska lika.

om någon förresten har någon gammal, utbytt, skiva kvar i garaget så tar jag gärna emot den i studiesyfte.

Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Lotus Samuel skrev:

Tack, vet du eller någon annan hur svepbredderna är på de olika Porscheoken? Ett alternativ är ju att ha Boxter skivor och Boxter s/996 C2 ok eller liknande (givetvis då med 15" fälg ) Men då vore det en klar fördel om svepbredden var ganska lika.

om någon förresten har någon gammal, utbytt, skiva kvar i garaget så tar jag gärna emot den i studiesyfte.

Här finns måtten på dom flesta porschebeläggen.
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20030313130815.pdf

Boxterbromsar och skottkärrehjul?
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (4219 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande