Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Dunlop Formula-R
1196 besök totalt
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Dunlop Formula-R

Är det någon här som har provat detta däcket? Jag har nämligen fått tag i två bättre begagnade som jag tänkte prova tillsamans med mina ännu bättre begagnade Bridgestone 540re nästa helg. Vilka ska man ha i fram? Bridgestone däcken har väl lite problem att komma upp i temp om dom sitter i bak va?
Bilen är en ganska lätt framhjulsdriven sak som väger strax över 1000kg.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag tror det är s.k. mönstrade rallyslicks och inte r-däck. Var ska du köra? Bridegstonearna håller ju hur många varv som helst medans rallyslicks ofta överhettar efter ett litet tag om man kör ordentlig banåka.... Jag har iaf sett det hända många många ggr...

Så det kan ju bli "intressant" med olika fram o bak efter en stund

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nej jag tror det är ett "vanligt" r-däck, tror dom sitter original monterade på radicalbilarna . Det är på Rudskogen jag hadde tänkt att testa dom.

Har tidigare haft lite problem med att bakdäcken plockat upp en massa skräp från banan och bilvit obalanserade thumbs down Vad kan detta bero på

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Calle gsi skrev:
Har tidigare haft lite problem med att bakdäcken plockat upp en massa skräp från banan och bilvit obalanserade thumbs down Vad kan detta bero på
Det betyder att du fått rätt temp på dom thumbs up ! Så det är ett gott tecken!! Det är bara o köra... När du kör hårt så trillar det av så småningom.

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Calle gsi skrev:
Det betyder att du fått rätt temp på dom thumbs up ! Så det är ett gott tecken!! Det är bara o köra... När du kör hårt så trillar det av så småningom.

Det var ju bra det, dax att sluta fega runt banorna då

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Jag får nog ringa o fråga Dunlop om det öär ett r-däck. Det finns en till som sagt att det nog är det....

Horda
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Jag får nog ringa o fråga Dunlop om det öär ett r-däck. Det finns en till som sagt att det nog är det....

om det är dom däcken jag tänker på så är det ett r-däck. Jag har lite film från gårdagens bankörningen där jag jagar en 360F1 med just sånna däck. Enligt honom såldes inte dom i sverige utan han fick köpa dom i danmark. Men dom verkar hålla i bra iallafall.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Formula-R känner jag inte alls till (ser dock ut som ett rally-slicks), men SuperSport har jag goda erfarenheter utav.

Jag har en uppsättning på Porschen som funkar alldeles ypperligt, och ja, det är Dunlops variant av R-däck. Skillnaden mellan dessa och Michelin, Pirelli eller Bridgestone är väl framförallt att man inte behöver oroa sig ett dugg om det börjar regna. Tack vare mönstret så funkar de hyfsat även i regn. Dunlop presenterar dem som en blandning mellan R-däck och gatdäck.

Vad gäller greppet så är det helt och hållet outstanding rakt fram, dvs vid gaspådrag eller inbromsning. Sidogreppet är något sämre, men fortfarande klart godkänt för ett däck av den här typen.

Jag vill bara passa på att meddela hugade spekulanter (som tittat i pdf-tabellen) att Dunlop INTE säljer 19" ännu. De SKULLE ha gjort det, men däckets prestanda i den dimensionen imponerade inte, vilket fick de att återvända till ritbordet. Försäljningsstart gissningsvis till våren.

/P

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

Jag tror att team Rutger Racing i SLC 8-timmars som kör på Dunlop Formula-R.
Jag vill minnas att de tidigare kört på Yokohama A032R.

Har jag rätt kan de säkert ge lite omdömmen om däcken jämfört med Yokohama.

/Gunnar

Däck för banåka
Dunlop Formula-R
1196 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande