| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa Bilen
|
1815 besök totalt |
|
ISo Rivolta? OSSA? Bizzarini? Ser iallafall ut att vara något Italienformgivet från början/mitten på sjuttiotalet. Även Aston Martin såg ungefär ut såhär. T.o.m. min DAF 66 Kupé 1975 har likartade drag, tror att Michelotti designade den. Annars är det ju en typisk sen 60-/ tidig 70-tals design. Ekerfälgarna tyder på en icke-lågbudgetbil. Jämför med Maserati, Ferrari, Fiat Dino, Aston Martin, De Tomaso m.fl. Skulle inte förvåna mej om det är en specialkaross på nåt känt chassi. Snygg bil!
Jag köper den och bjuder 10 000kr. Kontant!
_________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge |
||||||||
|
hmmm.. har den en rak 6a? brasilka eller vad dom nu heter. brasinka kanske dom hette
|
||||||||
_________________ Calle Olsson |
||||||||
|
Re:
Fronten liknar Fruas designstil medan taklinjen påminner om Maserati. Frua-koncept på Indy/Ghibli kanske? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
|
Tycker att bakbältena påminner mycket om GM:s!
Designen Italiensk,och fram och bakljus engelskt! Vet du om ekerfälgarna är original!? I sådant fall är jag övertygad om att bilen är engelsk,med design av en känd italienare. |
||||||||
|
En schweizisk bankdirektör lät bygga denna one-off-skapelse till ett hutlöst pris!
http://www.kellyscars.net/challenger _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||||
|
Snacka om total make over!
Hade hellre sett den som en totalrenoverad challenger! Då förstår jag lite bättre betr. bakbältena.
|
||||||||
![]() |
Bilder o videos
Gissa Bilen
|
1815 besök totalt |