| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: golf 1 objekt köpes
|
875 besök totalt |
|
Re:
okej... har nämligen en Mk1 GTI (1,8L) Special -84 som är under utveckling (ban/busbil). Bilen har lamelldiff, Jamex väghållningssats m.m. Och går riktigt bra. Besiktades UA och ställdes därefter av. Håller just nu på att fixa till bromsarna (280mm skivor och stålomspunnet runt om, ev. Också skivor bak), byta länkarmar, samt fixa till det sista inför lack... Har även en hel del reservdelar (block, topp, X-rör, vassare kam, m.m.) till den. Skicka ett PM om du vill veta mer om den.
Mvh /Tim _________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
Jag har en Golf mk1 GTi Special -84.
Den går som bruksbil idag och jag hade tänkt vänta ett par månader till innan jag sålde den men är du intresserad så... Karossen är sund, den rost som finns är bara ytlig och lätt att fixa för den som är händig med slipmaskinen. Motorn går kanonbra och det sitter i en nästan ny koppling. Jag byte kopplingen när jag bytte lådan... Bilen är sänkt och har mkt hård fjädring, snudd på för hård för vanlig vardagskörning men den ligger som ett strykjärn på vägen. Skicka ett pm vid intresse så kan jag berätta mer. _________________ Markus Gillerstedt Ford Mustang 1975 |
||||
![]() |
SÄLJES
K: golf 1 objekt köpes
|
875 besök totalt |

