| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsvåg genom besiktningen???
|
2069 besök totalt |
|
Bygger svängjänk och har i vinter satt på skivor från BMW M3 -04 samt ok från camaro -98. Tänkte köra med bromsvåg till denna kombinationen men vad säger dom om det på besiktningen??? _________________ Josef Carlsson |
|
"Låst" bromsvåg som inte kan justeras från förarplats har jag för mig fungerar fint om den finns med när bromssystemet reggas med bilen (ombyggt etc, oklar om bromvåg kan anses vara mindre ändring).
Men det var det kanske inte fråga ny regbes om här.
Vad man får och vad som oftast slinker igenom är ju som vanligt olika. Lycka till i lotteriet. |
|
Precis som Niklas varit inne på; 'är besiktningen årets Lotto, men om bromsbalansen endast går att justera m.h.a. verktyg; 'brukar den gå igenom.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
|
Skruva en liten plåtkåpa över i värsta fall (vid besiktningstillfällen) så kan du hävda att den inte går att justera.
Alternativt orkar han inte kolla om den är justerbar. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
|
okey, då är det som jag misstänkte... pricka rätt besiktningsman som gäller!!
Skämt åsido, jag får dölja den på nått vis. Tror jag har en dålig servoklocka liggandes som man kan hänga på över. Tack ska ni ha iaf. _________________ Josef Carlsson |
|
Inte riktigt samma sak men min Tilton ställbar reducering till bakbromsen hade de inga synpunkter på.
Men regelboken och vad som går i praktiken är ju inte alltid detsamma. MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2069 besök totalt |