| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ersättning för alla instrument + datalogger?
|
2 besök senaste veckan (6710 totalt) |
|
Hej jag skulle behöva hjälp med att hitta ett Instrument. Det ska ersätta alla som man normalt har i en amatörracebil. Men samtidigt ha t.ex. blinkerslampa och sånt som behövs för en väglaglig bil. Den ska kunna fästas på snap-off ratten och därmed kunna kopplas loss med en enkel kontakt eller liknande. Sen ska boxen samla in och logga data som oljetryck, g-krafter, kunna rita upp banan på datorn etc. Ni förstår. Nånting liknande denhär
Jag vet inte vad det heter
Help me
MVH Nicklas _________________ Nicklas Jäderlund |
||
|
Dash2 från Race-Technology är ju inte fel.
Tillsammans med DL1 så finns det inte mycket du kan sakna (med £1000+VAT tillsammans iofs). www.orionracing.se är svensk agent. |
||
|
Ta även en titt på AIM MXL.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Har en MyChron 3 jag tänkte använda som instrument i kadetten. Mychron 3 verkar fortfarande vara den som gäller för bilar (av 3:an och 4:an dvs). 3:an kostar $850 inkl två tempsensorer och mottagare och bacon för varvtidsmätning.
Aim har en svensk återförsäljare på http://www.aim-racing.se/, Billigare från USA dock. Det jag saknar är blinkersindikator och ev tankmätare (går ju att ha en av de fyra logg-kanalerna till tank, men det känns som att jag vill ha roligare saker där.). _________________ Markus Ålind |
||
|
Re:
Kan man mäta varvtider med bacon?
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||
|
|
||
|
Re:
Bara 37kkr, det är ju som hittat. Bosch tar ytterligare 5000 spänn för deras variant Vad sedan denna kan tänkas kosta kan jag bara gissa, men med tanke på att de kallar styrsystem för 60 papp budgetval...
|
||
|
_________________ Henrik Jörgensen racephotos.se |
||
|
|
||
|
Re:
|
||
|
Re:
|
||
|
På Locostsweden hitta jag detta instrumentet!
Kostar 2kkr och är dränkbar! Bra för öppna bilar kanske! http://www.acewell.se/ _________________ Birath Albin Porsche Cayman -08 Saab 96 -69 |
||
|
Re:
hade en sådan på Buggyn, funkade klockrent kan jag intyga.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
och kostar givarna duktigt bra vid sidan om för att få det att funka tro mig jag har testat:) dock köpte jag mitt i england |
||
|
är det inte billigare i vissa fall att köpa/bygga en bilpc alt. köra med laptop och en 7" touchskärm och köra te.x niras dashboard (koppla in sig på databoxen alltså och ta alla värden därifrån) , där kan man lägga till de mätare man vill ha också! dock inte med funktioner som blinkers etc. då!
_________________ Daniel Sundström |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (6710 totalt) |