| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa coilover kit?
|
5247 besök totalt |
|
Vart köpa coilover kit?
Skall bygga om mina koni dämpare till coilovers, dämparna är ju 51mm Har tittat på sånna här från dalhems
Sen så kollar ja runt lite på andra sidor i utlandet. Så jag behöver tips på sånna kit. Summit har ju massor med saker men är svårt hitta rätt. å vill ju inte beställa fel saker. Bilen är för övrigt en volvo 850 _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
|
51mm Koni verkar det inte finnas så mycket till i Konis katalog iaf.
Är det diametern på benet eller insticksdämparen (eller är det ett komplett ben från Koni? På McPersson sätter man väl den gängade hylsan på benet och inte på insticksdämparen (beror ju lite på hur mycket man byggt om hur det ser ut iofs). Ingen tröst men här är lite delar till 42mm dämpare från Koni själva: http://sportcompactwarehouse.com/kon
|
||||||||
|
Samuel/Millway har ju till bla BMW e30 och de benen är också 51mm.
Kan inte det här vara nånting som kan passa: http://www.millway.se/catalog/produc _________________ Jonas Edling |
||||||||
|
Re:
Japp dämparna går att få ur. 695:- på dalhems Frågan e va man ska söka på för att hitta det på ebay. _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
|
Re:
jo men e ju i aluminium.. _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
|
Re:
Japp, lättare och tuffare!
Men det är med en ring som man svetsar fast på benet och sen ställer man hylsan ovanpå den ringen. Aluröret med gängan kan man limma fast. Anledningen till att man limmar är då bara för att det inte ska snurra. _________________ Jonas Edling |
||||||||
|
Re:
oki.. smart.. då kan de vara en ide. blir ju bra mycket lättare.. tackar.. PS har rejsa ngn rabatt på millway? _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
|
Re:
Skulle gissa att det är http://www.demon-tweeks.co.uk/ han menar. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||||
|
Re: Vart köpa coilover kit?
Detta är jag åxå intresserad av. Skulle ju bygga egna men svarvkillen har inte tid på jobbet. Jag vill ha stål/järn så jag kan svetsa på befintligt fjäderben. Mina ben är 50mm utvändigt! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
Re: Vart köpa coilover kit?
Då funkar Demon:ernas grejer. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||
|
Jag köpte ett sånt dalhems kit för ett par år sen.
och skickade tillbaka det lika fort. Muttrarna ser ut som om en 5 åring har huggt ut dem ur aluslagg med en slö yxa. De är inte värda frakten ens i mina ögon. Då är det bra mycket vettigare att köpa från samuel på millway. Honom har jag handlat topplagringar av och de var i absolut toppklass! |
||||||||
|
Re:
Fråga Samuel, han borde väl kunna tillverka för 58mm ben istället. |
||||||||
|
Re:
hur får man tag på samuel? har mailat men inget svar. om de e han som har millway? mvh _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
|
Re:
Hmm... jag finns här och jag brukar svara på alla mail så fort jag kan. När mailade du? |
||||||||
|
Re:
skickade via kontakt formuläret på sidan. 2 ggr nu. kanske inte funkar då. mvh _________________ Christoffer Bernhardsson |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa coilover kit?
|
5247 besök totalt |