| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Toe-link kit Elise S1
|
814 besök totalt |
|
Vill köpa ett toe-link kit till Elise S1. Min bil är en 98 så jag har för mig att det ska vara modellen som är till för Alu uprights bak? Är även intresserad av att låna ett kit att mäta på för att kunna tillverka ett eget. Tar även gärna emot tips om det finns att köpa billigare än Eliseparts och Elise-shop nånstans. Som smålänning gör det ont i hjärtat att betala 5000kr för något som Lotus borde monterat på bilen från början
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
|
om du vill tillverka själv så är själva toe-staget 29,5cm långt. 16mm utvändig diameter. 12mm fingängade uniballs i vardera ände. Detta är till en S2 Elise med stålhubbarna. Som du säger sitter det Alu hubbar på S1an. Kanske hjälper det dig lite på traven. Ska du köpa nya så är det Elise-Shop som tillverkar dem bästa! Lycka till!
_________________ Andreas Rollnert |
|
Tack för hjälpen!
Lotus har egna art på alla lösa delar i kitet men tar hutlöst betalt för hela (ca 600-700pund) Ska se om Lotus eller Eliseparts/Elise-shop kan leverara bara konsollen löst och sen tillverka resten själv. Edit: Missade ett orginalkit för alu hubbar på Ebay igår. Jag bjöd 210pund i slutminuten men nån hann bjuda 215 och fick det
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
![]() |
SÄLJES
|
814 besök totalt |