| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Hur länge håller R-däck?
|
1, 2 >> 3038 besök totalt |
|
Hur länge håller R-däck?
Hej Undrar hur lång tid det tar att köra ner en uppsättning R-däck? Räcker det att man är på en event en dag så är det slut eller hur slitbenägna är dom? Dum fråga kanske men jag har aldrig kommit i kontakt med R-däck så jag vet inget om dom. _________________ ______________ Andreas Nyström |
||||
vi har en forumhårdvaruuppgraderingsfond (jävlar i min låda vilket långt ord) i en tråd i huvudforumet om du är intresserad att stödja magnus till en stabilare och snabbare server
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Re: Hur länge håller R-däck?
Många kör en hel säsong på ett set. _________________ Pär Hylander |
||||
|
På busbilen sitter det PZero C som gått tre träffar, Knutstorp (2 som körde), Kinekulle (4! som körde) och Mantorp. Deta borde alltså motsvara 7 träffar och däcken är knappt slitna...
otroligt ekonomiskt måste jag säga. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Beror lite på bil o sånt där men vi kör utan vidare våra Dunlop 8 timmar fullt race plus träning och kval med klen dimension (205/50-16) om det inte är för varmt och man har lite tur så håller dom för det dubbla _________________ Karl Brag |
||||
|
Hur länge håller R-däck?
Mina Toyo Trampio 881 har gått 8 banträffar och 4 slalomträffar med hård körning. Drygt 100 mil på bana + 600 mil på gata. Jag ska ta ur dom en träff till, men det var länge sedan dom var lagliga. Man ska nog helst besikta innan allt för många banträffar. _________________ bmw bmwsson |
||||
|
okaj.. då är det bara att lägga upp ett lager då så att man inte såt rutan mitt i en tävling
tackar för svaren.. har gett mig en ganska bra bild!
Esa vad tytcker du om Trampinerna då?? Funderar Stenhårt på att köra Toyos däck då det har ett mycket attraktivt pris på dem och en del olika.. men just R881 är jag speciellt intreserad av
_____ Johan Björk _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
|
Hur länge håller R-däck?
Jag hade förväntat mig mer grepp även om det bara är 205:or och sen begriper jag inte varför dom ska slita så mycket i mitten. Men för dom slantarna får man trots allt mycket däck, dom är klart prisvärda. Den stora nackdelen tycker jag är våtgreppet som inte existerar. Om det finns en passande storlek av 888 ta dom istället, dom verkar vara bättre enligt dom som kört på dom. _________________ bmw bmwsson |
||||
|
okaj... R888 är ju en eftergångare så! Så då får det bli de när jag bestämt mig hur jag ska ta fram en rejsa bil
Ska inte Toyo R1R vara ett bra våtgrepps däck? Jag tänkte köpa en uppsättning sånna också och köra med de på våta hoppas de är _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||||
|
Det är konstigt vad olika personer kan känna. För min del så är jag jättenöjd med mina R881, även våtgreppet, fast på en punkt delar vi uppfattning; Dom slits på mitten och detta har tagits upp i en tidigare tråd. Samtliga som kör på R881 har mittslitage. Tryck, fälgbredd eller biltyp har inget med saken att göra verkar det som.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Jag kommer ca 50 km på mina framdäck. Yokohama 032R Soft Supersoft har jag bara använt en gång. Då var de slut efter 27 km..... _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Jag tror det finns rätt mycket folk som har mjukare körstil än du
_________________ Pär Hylander |
||||
Måste revidera lite, efter helgen kan jag säga att dom håller för minst 16 timmar fullt race plus ett par timmar träning och kval. _________________ Karl Brag |
||||
Vad är det för Dunlopdäck? Var handlar ni? _________________ Daniel Steiner |
||||
![]() |
Däck för banåka
Hur länge håller R-däck?
|
1, 2 >> 3038 besök totalt |