Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27 >> 34 besök senaste veckan (114431 totalt) |
Re:
Kul att man kan underhålla ![]() Jasså, kadett i MSLS, då har du kanske sett den vita Nissan Primera GT:n som jag var med och byggde från första början. Jag har smygkikat lite på ditt projekt också, skall bli spännande att se det frdiga resultatet.
Tack så mycket ![]()
Tackar, er Hajriders Ascona blir överjävligt tuff, saknar min gamla isbil som synden när jag ser ert bygge... ![]() ![]() Idag var jag förresten till Enköping och lämnade huv och bagage för avgjutning i glasfiber till Yxan. Jonas på www.vpm.se gör jobbet. Hoppas kunna vara färdigt om ca 2veckor. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Vet inte hur många gånger jag tänkte ringa på den annonsen.... Har en soft spot för just ascona a Ser fram emot att kika på yxan någon gång ... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||||
lindgren: jo, ascona A har en speciell plats i mitt hjärta också
![]() Här kommer lite bilder på mitt nya porriga insug som jag hämtade idag hos PE-tech: ![]() ![]() ![]() ![]() Någon som är sugen på ett sådant insug till sin RB25DET kan passa på att köpa det andra som PE-tech tog hem samtidigt som mitt: http://www.skyline.se/forum/viewtopi _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Fliten lampa har lyst hos VPM i Enköping
![]() Fick några MMS av Jonas här om dagen. Plugg till baklucka gjuts: ![]() Form lossad från bagage som agerade plugg (den skall renskäras mm): ![]() Huv färdig för avgjutning (polerad och vaxad): ![]() Skall åka förbi och spionera hos lackeraren efter jobbet också. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
||||||
Lite bilder från lackeraren , sorry för kvaliteten, hade endast mobilen:
Invändigt: ![]() ![]() Motorutrymme: ![]() Bagageutrymme: ![]() ![]() ![]() Lösa detaljer i boxen: ![]() Fler bättre bilder kommer nog framåt kvällen. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
|
||||||
Jupp, då står bilen på jobbet och jag har hunnit skruva dit alla delar som lackerats.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() På måndag eller tisdag transporteras bilen hem till garaget igen så jag kan fortsätta. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Jag vet att du antagligen tycker det är en onödig utgift som inte gör bilen snabbare, men du måste byta ut dom orangablinkersena mot vita!
Hur mycket kostar ett par? Kanske vi kan sätta igång en insamling? _________________ Oscar Zettervall |
||||||
Re:
Det där ser verkligen bra ut Peter. Ta och jämför med bilderna först i tråden och sträck lite på dig! ![]() ![]() Nu ser jag fram emot fortsättningen ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||
_________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Satans vad läckert! vitt rent och jävligt fint
![]() Jo Erikjakans ascona blir nog riktigt ball med andra motorn och motorflytten, själv bygger jag på en Haj ![]() Nu när han och jag har riktigt garage på samma ställe blir det nog ännu mer gjort, vilket alltid är trevligt! _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
Pimplaren: Haj?
Gaah! Plötsligt blev det lite stressigare.... http://www.msls.info/ Första tävlingen går 12April! Det är 2,5månad tills dess om man vill vara med och åka första löpet. Dags att ta tummen ur mao _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Re:
Jupp, på Mantorp. Med lite tur så kanske vi ses, jag kommer ev att köra ca 1/4 av varven i oranga #24 (JW TKS). Jag tänkte på samma sak som Figgz, du har förvandlat Yxan nåt så grymt! Riktigt snyggt jobbat, ska bli kul att se den i verkligheten på Mantorp! ![]() Mvh Magnus _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 25, 26, 27 >> 34 besök senaste veckan (114431 totalt) |