| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rulla ut skärm ( Göteborg-området)
|
1565 besök totalt |
|
Någon som vet var man kan får skärm utrullad i Göteborgs-området. Uppskattning vad det kostar vore bra också. Det rör sig inte om mycket främst bak-skärm som skall ut för att få plats R-däcken. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
|
|
||||||||
Tackar, kontaktar dem Edit : De kunde visst inte Någon annan i Götet som kan
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
|
Re:
Det där duger inte Joachim, vi vill veta mer om dina planer också!
Vad är det som pågår i osbecksgaraget? _________________ H e n r i k P i h l |
||||||||
|
Re:
Det pågår MYCKET i osbecksgaraget och då inte bara Miatan
Henrik inga större ändringar på gång vill bara slippa skrapet av däcken när bilen sätter sig/gå över krön + att eventuellt flytta ut dem 5 mm till Skall ju sänka den lite till vilket också gör att jag måste få mera plats
Har inte funderat på 225 däcken - US folket åker ju fort med dem så varför inte
_________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||
|
Re:
Intressant, jag har liknande problem fast tänkte lösa det genom att höja bilen samt hårdare fjädrar. Dock går inte mina smala däck (195 ET 45) i kanten utan själva hjulhuset. 225:or verkar ju trevligt men kostar tyvärr ganska mycket mer.
optimalt är kanske lätta 7" fälgar med ET 20 och 225or men det känns avlägset just nu. Och då behöver man nog rulla kanterna en del. Ska bli kul att se resultatet. _________________ H e n r i k P i h l |
||||||||
|
Bara rakt i skallen sådär så tycker man ju att det borde vara en rätt simpel konstruktion?
Köp ett bilplåtknackarset på Biltema o börja dutta...
|
||||||||
|
Re:
Kan visa dig hur man gör också, inga problem
Är på tjänsteresa i England nu tors/fre men är tillbaka i stan fredag kväll tror jag om du vill ha lite visning och lån i helgen.
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1565 besök totalt |