Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1336 besök totalt |
Porsche kunniga se hit.
Det är en kille som vill byta jämt med min BMW 318 96a, han har en 944 S2 91 som är ny servad som tex ny kamrem, koppling, nya remmar och renoverad växellåda. Jag kan inget om Porsche så jag tänkte att ni kunde få ge mig några råd angående modellen. Mvh Johan _________________ Johan Börjesson |
||
På minus sidan:
Kolla så att vattenpumpen inte läcker. Att byta spindelled kan bli dyrt, kolla så att de inte glappar. Att den är servad som den ska. Att remmarna är bytta när de ska bytas! Att den inte är krockad. Att den över lag ser bra ut! En sunkig bil kan bli hur dyr som hälst att få ordning på! På plus sidan: Kanon trevlig bil med ett grymt vrid ![]() Bensin snål (beroende på kör sätt!) Kvalitè! Komfortabel o snabb! Porsche club sweden! De erbjuder så mycket bankörning så man blir salig bara man tänker på det ![]() ![]() Klart du ska köra Porsche ![]() Nu får nån annan fylla på med det som jag missat. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Tjenare!
Eftersom det sitter istort sett samma motor i min 968:a så undrar jag om man behöver balansaxlarna huvudtaget ![]() Min motor är lite masserad av Tolli och han har tagit bort dessa. Motorn skall lämna 260hk mot 240hk sägs det, kan det ha att göra med balansaxlarna?? Mvh,Björn ![]() _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
Håller med Fredrik C förutom på det där med spindelleden. Visserligen är den mkt dyrare än på bilar där man kan byta bara själva leden, på 944 får man byta bärarmen. Men det är inte så dyrt som Motorjournalen mfl hävdar (10 kkr). Jag bytte på vår S2 i våras, finns utbytesdetalj, tror den kostade ca 2600 kr eller så, man byter den på mindre än 2 timmar.
Jag tycker det är ok vrid i motorn, men det är ju bara att prova vad du tycker själv. _________________ Pär Hylander |
||
På en gatbil vill man nog ha dom. På en räser är väl nyttan tveksam. Det lär ju konsumera lite effekt att dra runt dom men jag kan inte tänka mig 20 hk, snarare i någonstans runt 100 W eller så... men dom väger ju klart några kg helt i onödan! Tror FSN's kommentar om balansaxelremmen var att det är inte bra om den ryker av, för då lär den trassla in sig i kamremmen ![]() Kan låta märkligt att ha både kamrem och kamkedja. Men avgaskammen drivs av rem från vevaxeln och insugskammen drivs av kedja från avgaskammen..... ![]() _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1336 besök totalt |