Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
705 besök totalt |
Pagidbelägg som matchar PFC-97??
Hej! Drar en ny tråd för detta. PFC har inte bromsbelägg som passar 2kolvsoken bak på Porsche 964. Därför behöver jag montera något annat bak. Pagid blå (RS4-2) verkar vid en bedömning, som är helt utan empirisk grund, matcha hyfsat. Någon med erfarenhet av både PFC-97 och något Pagid och ge ett tips om vad som kan funka bra ihop? Helst ska friktionsbeteendet och temptåligheten vara likvärdig, men om friktionen blir marginellt högre bak gör det inget. EDIT: Det viktigaste är att inte bakbromsarna tokbiter när dom är kalla samtidigt som frambromsarna tar dåligt...... _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jag har kört med blåa pagid bak o PFC fram. Jag har även kört med gamla gula pagid bak o PFC fram. Båda funkade helt okej. Men det är ju ingen Porsche så det är ju inte direkt överförbart....
Men valet ditt är ju mellan blåa eller "nya" gula RS19. _________________ ![]() |
||
Tack för det Magnus!
![]() Tror det kvittar vad det är för bil, så länge friktionen i bromsbeläggen verkar ge en bibehållen bromsbalans. Blir till att handla imorgon så att jag har något att köra med på lördag. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Jo, jag förstod det. Jag har klurat och kollat lite på det. Bromsbalansen går att biasera mer mot bakbromsarna som Porschen är satt orginal, därför är det inget problem om friktionskoefficienten är marginellt högre på beläggen bak. Helst skulle jag velat ha en friktionskoefficient som funktion av temperatur graf för belägg att jämföra med. Men det finns inte ![]() Bara inte bakbromsarna hugger när frambromsarna är kalla vid en panikbromsning på landsväg är det lugnt. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
Tjenare Daniel!
Jag har alltid kört med blåa Pagid fram och orginal bak och har aldrig haft några problem ![]() Ha det gött! ![]() Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
705 besök totalt |