Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Körde 35-40 varv på Gotland Ring i helgen!
1924 besök totalt
Seb
Visby
Här sen Feb 2003

Trådstartare

Som gotlänning får man ju dra nytta av att ha en bana på "bakgården". Så i kanon väder och med nya racebelägg gav jag mig ut till banan.

Lade större delen av lördagen och en hel del gummi på banan. Körde med min Alfa 164QV på 1600kg och 200 hästar, eftersom GTV6:an ännu inte är klar. De nyá beläggen bet som tusan och och blev ordentligt inkärda. Nån pappersdekal eller prislapp som satt kvar på dem brann upp och drog till sig lite blickar efter första settet!

Pressade mitt tidigare banbästa me ca2 sekunder och gjorde 48:or mot sluten av dagen. Det får man väl anse som godkännt med gubbräsern och gatdäck. Som jämförelse kan nämnas att en M5:a och en Impreza med 340 resp.330 hästar gjorde 46-47:or

Sköt tyvärr båda navemblemen fram i mina Zenderfälgar, men lite spill får man ju räkna med...

Nu blir det årskort!!

mvh Seb

Porsche 968 CS -93 M030 M220
Ett par Alfor åxå...

Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Får väl besöka den nästa sommar

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Det blir årskort för mig nästa sommar!

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Re: Körde 35-40 varv på Gotland Ring i helgen!

Har också testat Gotland Ring i helgen.

I söndags var jag där tillsammans med några andra kompisar från Porscheklubben för en första rekognosering.

Förutom en ingående visning av de planerade bansträckningarna, gavs även gott om tillfälle till körning
på den nyligen färdigställda första sektionen. thumbs up thumbs up thumbs up

Det är svårt att samla intrycken så här snabbt efteråt, man kan knappt tro sina ögon när man ser den planerade bansträckningen.

Ingen Skandinavisk bana kommer ens att vara i närheten. Det här har helt klart möjligheten
att bli en internationell klassiker.

Bara det lilla 1,6 kilometers parti som vi testade i söndags visade prov på många tekniska finesser och en variation
som Mantorp och Gelleråsen bara kan drömma om.

Även när det gäller säkerhetsnivån så verkar man ha ambitioner som motsvarar hög internationell standard.

Kort och gott: Det här verkar bli något i hästväg. Helt plötsligt så behöver man kanske inte åka till Nürburgring för att åka riktig bana.

Här sen Nov 2002

Trevligt att träffas i söndags.

Kul att ni uppskattade banan. Kan bara instämma. Det är roligt och verkar bara bli roligare.
Har varit där 4 ggr nu och det var första gåmgen jag tyckte greppet var tillfredställande. Tiderna låg på 42 sek - om man inte hade trafik - dvs varvade er.

Skåne
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:

Kul att ni uppskattade banan. Kan bara instämma. Det är roligt och verkar bara bli roligare.
Har varit där 4 ggr nu och det var första gåmgen jag tyckte greppet var tillfredställande. Tiderna låg på 42 sek - om man inte hade trafik - dvs varvade er.

Alla ska ju passa på att njuta av sin stund i rampljuset.
Därför förstår jag att du åkte hem innan vi andra lärt oss hitta runt banan.

Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:
höfläkt skrev:

Kändes inte som motståndet skulle bli mycket varssare än sådär...

Skåne
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:

Jönköping
Här sen Apr 2003

Kommer arbetet med banan att fortsätta under vintern eller lägger de av så fort snön kommer?

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Ska dit nästa sommar och köra , hoppas bara att hela bansträckningen bilr klar tills dess

--VVTS--
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Anders Karlsson skrev:
Kommer arbetet med banan att fortsätta under vintern eller lägger de av så fort snön kommer?

Snö på Gotland, skojar du?

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Någon som hört något om färjepris med bil eller bil & trailer. Var på ön på semester i somras (ett par veckor innan GR öppnade ) och tyckte det var rätt dyrt att ta med bil över.

Är det billigare under icke högsommartid?

Ryktas det om samarbete mellan GR och rederiet på något vis?

Slåtte
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
Någon som hört något om färjepris med bil eller bil & trailer. Var på ön på semester i somras (ett par veckor innan GR öppnade ) och tyckte det var rätt dyrt att ta med bil över.

Billigt att åka Gotlandsfärja är det INTE! > Det är väl något billigare under resten av året, men det går att åka lite mindre dyrt även på sommaren om man väljer rätt avgångar. Det har pratats om någon form av samarbete mellan Destination Gotland och Gotland Ring, men jag har inte sett något konkret ännu. En idé är väl att chartra en färja och köra den till Kappelshamn, då blir det bara några kilometer till banan!

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
En idé är väl att chartra en färja och köra den till Kappelshamn, då blir det bara några kilometer till banan!

ja, det tänkte jag när vi var där oxo! thumbs up

Undrar var båtarna som gick Limhamn-Dragör (innan Öresundsbron öppnades) har blivit av

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

I Kalmartrakten finns just nu:

Solsund, som normalt går mellan Mönsterås och Öland. Har på senare år haft en vikande kundkrets och är då kanske intresserade av något nytt.

Kalmarsund 8, som är en av de gamla sundsfärgorna ifrån tiden innan bron. Den är nu hemköpt ifrån forna Jugoslavien och helrenoverad. Den drivs av en intresseförening som satsar på att få den klassad för fordonstransport igen. Sen kanske...

Så alternativen existerar.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
I Kalmartrakten finns just nu:

Solsund, som normalt går mellan Mönsterås och Öland. Har på senare år haft en vikande kundkrets och är då kanske intresserade av något nytt.

Kalmarsund 8, som är en av de gamla sundsfärgorna ifrån tiden innan bron. Den är nu hemköpt ifrån forna Jugoslavien och helrenoverad. Den drivs av en intresseförening som satsar på att få den klassad för fordonstransport igen. Sen kanske...

Så alternativen existerar.

Skåne
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:

GR jobbar, enligt uppgift från projektledaren, på samarbeten både för transport och boende. Under vårt besök i helgen
så ordnade man till exempel med jättebra priser på boendet. thumbs up

Eftersom Gotland är ett så pass populärt turistmål så misstänker jag ändå att det är bäst att planera in sina resor lite "off-season".
Färjerederiet behöver ju inte direkt dumpa priserna för att fylla båtarna...

Fast när hela banan är klar, vete sjutton om jag inte kommer att kolla efter en garageplats på ön... Flyg från Stockholm
är relativt billigt.

Stockholm
Här sen Feb 2003

höfläkt skrev:
FredrikÅ skrev:
höfläkt skrev:

Hmm... du skulle vart kvar på eftermiddagen när vi lärt oss banan... då gick det rätt fort iaf!

Här sen Nov 2002

Förhoppningsvis få vi då anledning till att träffas flera gånger.

Visby
Här sen Jul 2003

Jo Seb det var riktigt roligt och råkas.
dessvärre smakade imprezan på sanden lite senare på kvällen,
vet inte riktigt vad som hände men belägget försvann iallafall.
så nya bromsar skall beställas från england så fort jag får svar från firman som jag har tänkt mig köpa ifrån, skivor och belägg!
hoppas hitta någon plåt snubbe som kan ta sig en titt på mina skärmkanter så man äntligen får testa slicksen!

måste ju hinna med några varv till innan man lägger subban på förvaring.

/mvh Phille

1924 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande