Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4084 besök totalt |
Inbjudan backtävling Järvsöbacken för snabba gatbilar!
Det har varit snack om inbjudan till en av Sveriges största backtävlingar på asfalt för snabba gatbilar, Järvsöbacken 12-13/7. Nu har jag fått en sådan inbjudan och är ombedd att sprida ordet vidare och hoppas att ingen på Rejsa misstycker. Fem snabba bilar kommer att beredas plats i en klass "fri" utan andra regler än att det ska vara en gatbil och att man måste ha vagnbok. Arrangören väljer ut vilka fem bilar som det blir. Hoppas att det blir några roliga napp för det är en bra inbjudan med fri start, boende mm. Läs nedan och kom och visa vart skåpet ska stå! Lars Jonsson som är med i tävlingskommitens mailadress står längst ner för anmälan mm. Lars mail: "Hej Jocke Det blir en inbjudningsklass för bilar som inte platsar i någon annan klass och där tänkte vi att ni som har vassa gatbilar med vagnbok får köra. Så om du vill kan du kolla lite vilka som har vagnbok och är någonting att bjuda in, vi hade tänkt cirka 5st gatbilar. Däck kommer vi att köra fritt och det kommer inte att kosta någon anmälningsavgift för er, för vi hade tänkt att ni ska vara en uppskattning för publiken. Vi håller också på att jobbar på gratis boende för er, för genom att vi vill bjuda publiken på lite annat så ska det inte kosta er nåt. Sen har vi satt priset för backrekordet till 15000:-, så någon av er kanske får lite pengar alla fall. Med vänlig hälsning Lars Jonsson larsjonsson2@telia.com" _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Mer info här: http://www.ljusdalsms.se/mastarmotet
...borde vara möjligt att delta med rena banracingbilar också eftersom det är samma vagnbok som för RC, men det har jag inte koll på. EDIT: Kollade och det är fritt fram att anmäla sig med banracingbil och banracinglicens, även om man kanske inte direkt aspirerar på ovanstående erbjudande. Höll på att förväxla det här med Järbo/Kungsberget. Värdelöst vetande: Jag ansvarade för den första asfalteringen av backen way back. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Re:
och den är ju kirrad i ett nafs. Några samtal, boka tid och sen är det klart om bilen är okej. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re:
Jag vet inte om det finns andra reglementen man kan använda som tillåter så simpel säkerhetsutrustning. Synd att det inte är utför backen, så man kunde hänga med lite iaf ![]() |
||||||||
Re:
Bra tips, ska kolla in i det, vill ju ge Q en match upp för backen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Ja vem skulle inte vilja det.Men då skulle man själv inte ha några problem att va med om det är bara dom reglerna _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
Med i tävlingsledningen, maila larsjonsson2@telia.com _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Re:
Stolens ålder, bältenas utgångsdatum samt vilken KAT det är (orginal till bilen eller SBF med nummer) noteras ju i vagnboken oavsett reglemente man tänker köra i. |
||||||||
Re:
Känns som att jag är rökt då med tanke på att alla mina saker gick ut i slutet av förra året.Sen är min bil SFRo godkänd och min är kat befriad _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
Tack Q _________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
Tror det blir svårt att hänga med Jon olsson även utför backen, han är ju betydligt mer van att åka i den riktningen. ![]() _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||
Re:
oj svårt med katt och 962hk _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Får se med tiden om man får va med.Vete fan om jag hinner med Vagnbok ska ringa i dag och kolla.vill så gärna va med.
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
||||||||
Re:
Fråga tävlingsledningen om hur de vill ha det, det är ju tävlingsbesiktningen som avgör om du får starta (oavsett vad vagnboksbesiktaren sagt)? Det går ju att modifiera bilen ganska mycket mellan vagnboksbesiktning och start... |
||||||||
Re:
![]() Utför kommer du enklare upp i hastigheter där sidogreppet spelar större roll än ren vikt/effekt. Att krångla sig ur skarpa hårnålar uppför en bergvägg går inte så fort med 7kg/hk. Rakt utför accar ju alla 1G ![]() |
||||||||
Re:
Jag har uppfattat saken så. Men jag har oxå uppfattat det som att den inte behöver fungera, elr rättare sagt att ingen klarar av att kolla att den funkar. Vi har två racekattar längst ut på respektive slutpipa som just slutpipa. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||
Som jag fattade det är det krav på fungerande SBF-godkänd KAT, den skall ha uttag för lamdasond (samt titthål) - som arrangörerna skall kunna koppla in sig på - om de har tillgång till dessa instrumenten, vilket man aldrig kan veta innan som förare.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4084 besök totalt |