Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum BMW M3 E92 GTR | 8377 besök totalt |
Kanske får vi se Göransson i denna på 24H. Schubert skall inte köra Z4:an i år utan har betsämt sig för något nytt. I helgen avgörs samarbetet mellan RG och Schubert. Denna Bimmer ligger bra till som fordon för Schubert. Måtte tanken besannas
Aha kolfibertak De e grymt med stora vingar hehe... Fantastisk arbetsplats :woot: Am in looOVE! |
||
Technical Specifications BMW M3 Race Version.
Weight: 2,535 lbs./1150 kg. Tank capacity: 29 gallons/110 Liters. Chassis/body: Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing; safety fuel tank in CRP sandwich tray; pneumatic four-stamp jack system. Aerodynamics: Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP Transmission: Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder; 6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears; additional oil/air cooler; quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force; mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler. Front axle: Based on production version, with increased wheel caster angle, enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers; tubular stabilizer bar. Rear axle: Based on production version, with enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers, tubular stabilizer bar. Front brake system: Six-piston aluminum brake calipers, inner-vented grey-cast iron brake disks 15.0 in./380mm in diameter. Rear brake system: Four-piston aluminum brake calipers, grey-cast iron brake disk, 13.1 in./332mm in diameter. Steering: Rack and pinion steering with electro-hydraulic power. Wheels: Aluminum wheels, 18 inches. BMW P65 Engine. Type: Eight cylinder, V-configuration. Capacity: 3999 cc. Bore x stroke: 92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in. Max. Output: approx. 485 bhp. Max. torque: approx. 368 lb-ft/500 Nm. Cylinder block: Aluminum cylinder block construction with bed plate lower section. Crankshaft: Steel crankshaft. Pistons: Forged skirt pistons. Conrods: High-performance steel. Cylinder head: Aluminum DOHC (Double over Head Camshaft); four valves per cylinder. Valve train: Four overhead chain-driven camshafts, valve actuation via rocker arms. Intake system: Eight throttle valves, made of CRP with load-charge optimized ram tubes. Exhaust system: Headers, mufflers. Fuel system: Single cylinder multi-point injection. Lubrication: Dry sump lubrication. Cooling: Water/air cooler and oil/water heat exchanger. Electrics/Electronics. Engine management: BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors; Individual cylinder injection and ignition; BMW Motorsport Lambda Controller Pit speed limiter, Quick Shift function; Engine data memory system. Energy management: Electric energy management and monitoring with BMW Motorsport POWER400 control unit, networking of all sensors and actuators through bus system. Wiring harness: Weight optimized. Ignition coil: Eight high-performance pencil coils with integrated ignition drivers. Spark plugs: High-performance spark plugs. Cockpit: Free programmable LCD Display with integrated shift indicators. Steering wheel: Quick release multi-function steering wheel w/ integrated display unit. |
||
Man kan ju bara fantisera om hur en Street GTR ala CSL skulle se ut om några år HOHA....
|
||
Eftersom detta är en sektion för klubbrelaterade, och inte allmänna BMW nyheter så kanske du får lägga till när Göransson planerar att köra i BMW Cup med detta monster....
Eller är detta möjligen bilen som kommer att se till att din sedan länge utlovade debut i BMW Cup blir av ? _________________ BMW MC-klubben |
||
Riktigt sjysst E92:a!
Kan inte låta bli att börja dröma om att åter få se BMW i DTM... Kanske Göransson i den avlagda Z4:an i BMW Cup då? Det skulle säkert fler än Hobbe gilla... _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Aktern har väldigt mycket "Japsdesign" över sig
Men om den inte blir frånåkt av sina äldre syskon så är det väl egentligen aldrig fel Är det bara jag som inte kan alla sjuttifjorton karossmodellerna hos BMW men är det inte en Z4-front på den?? |
||
http://www.teknikensvarld.se/motorsp
http://www.automotorsport.se/bmw-sat Men vem kör egentligen? RG i ALMS? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Lite fler bilder, och video på när dom avtäcker m3:an
http://jalopnik.com/354225/chicago-auto-show-2008-bmw-e92-m3-gtr-reveal-now-with-video _________________ Johan Sahlström BMW 318i -89 |
||
|
||
_________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||
Lite kul att de kör med vipparmar, som på M20 och andra gamla motorer! Undrar vad det kan vara för bra med det jämfört med att köra med kam som trycker rakt ovanpå ventilen istället? Kanske snabbare ventilretur?
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||
Nu är det ju inte vipparmar som på M20 och gamla motorer utan dom har ersatt ventiltryckarna för att spara rörlig vikt i ventilmekanismen. Kammarna ligger rakt ovanför ventilerna och vippan ersätter tryckaren och ligger mittimellan kammen och ventilen. Vippan från en S54 som har samma typ av ventil mekanism. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Allmänt banåkaforum BMW M3 E92 GTR | 8377 besök totalt |