Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (8605 totalt) |
Kanske får vi se Göransson i denna på 24H. Schubert skall inte köra Z4:an i år utan har betsämt sig för något nytt. I helgen avgörs samarbetet mellan RG och Schubert. Denna Bimmer ligger bra till som fordon för Schubert. Måtte tanken besannas
![]() ![]() Aha kolfibertak ![]() ![]() De e grymt med stora vingar hehe... ![]() Fantastisk arbetsplats ![]() :woot: ![]() ![]() |
||
Technical Specifications BMW M3 Race Version.
Weight: 2,535 lbs./1150 kg. Tank capacity: 29 gallons/110 Liters. Chassis/body: Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing; safety fuel tank in CRP sandwich tray; pneumatic four-stamp jack system. Aerodynamics: Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP Transmission: Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder; 6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears; additional oil/air cooler; quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force; mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler. Front axle: Based on production version, with increased wheel caster angle, enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers; tubular stabilizer bar. Rear axle: Based on production version, with enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers, tubular stabilizer bar. Front brake system: Six-piston aluminum brake calipers, inner-vented grey-cast iron brake disks 15.0 in./380mm in diameter. Rear brake system: Four-piston aluminum brake calipers, grey-cast iron brake disk, 13.1 in./332mm in diameter. Steering: Rack and pinion steering with electro-hydraulic power. Wheels: Aluminum wheels, 18 inches. BMW P65 Engine. Type: Eight cylinder, V-configuration. Capacity: 3999 cc. Bore x stroke: 92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in. Max. Output: approx. 485 bhp. Max. torque: approx. 368 lb-ft/500 Nm. Cylinder block: Aluminum cylinder block construction with bed plate lower section. Crankshaft: Steel crankshaft. Pistons: Forged skirt pistons. Conrods: High-performance steel. Cylinder head: Aluminum DOHC (Double over Head Camshaft); four valves per cylinder. Valve train: Four overhead chain-driven camshafts, valve actuation via rocker arms. Intake system: Eight throttle valves, made of CRP with load-charge optimized ram tubes. Exhaust system: Headers, mufflers. Fuel system: Single cylinder multi-point injection. Lubrication: Dry sump lubrication. Cooling: Water/air cooler and oil/water heat exchanger. Electrics/Electronics. Engine management: BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors; Individual cylinder injection and ignition; BMW Motorsport Lambda Controller Pit speed limiter, Quick Shift function; Engine data memory system. Energy management: Electric energy management and monitoring with BMW Motorsport POWER400 control unit, networking of all sensors and actuators through bus system. Wiring harness: Weight optimized. Ignition coil: Eight high-performance pencil coils with integrated ignition drivers. Spark plugs: High-performance spark plugs. Cockpit: Free programmable LCD Display with integrated shift indicators. Steering wheel: Quick release multi-function steering wheel w/ integrated display unit. |
||
Man kan ju bara fantisera om hur en Street GTR ala CSL skulle se ut om några år HOHA....
![]() |
||
Eftersom detta är en sektion för klubbrelaterade, och inte allmänna BMW nyheter så kanske du får lägga till när Göransson planerar att köra i BMW Cup med detta monster....
![]() ![]() Eller är detta möjligen bilen som kommer att se till att din sedan länge utlovade debut i BMW Cup blir av ? ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Riktigt sjysst E92:a!
Kan inte låta bli att börja dröma om att åter få se BMW i DTM... ![]() Kanske Göransson i den avlagda Z4:an i BMW Cup då? ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
Aktern har väldigt mycket "Japsdesign" över sig
![]() Men om den inte blir frånåkt av sina äldre syskon så är det väl egentligen aldrig fel ![]() Är det bara jag som inte kan alla sjuttifjorton karossmodellerna hos BMW men är det inte en Z4-front på den?? |
||
http://www.teknikensvarld.se/motorsp
http://www.automotorsport.se/bmw-sat Men vem kör egentligen? RG i ALMS? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Lite fler bilder, och video på när dom avtäcker m3:an
![]() ![]() ![]() ![]() http://jalopnik.com/354225/chicago-auto-show-2008-bmw-e92-m3-gtr-reveal-now-with-video _________________ Johan Sahlström BMW 318i -89 |
||
|
||
_________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||
Lite kul att de kör med vipparmar, som på M20 och andra gamla motorer!
![]() _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA ![]() ![]() |
||
Nu är det ju inte vipparmar som på M20 och gamla motorer utan dom har ersatt ventiltryckarna för att spara rörlig vikt i ventilmekanismen. Kammarna ligger rakt ovanför ventilerna och vippan ersätter tryckaren och ligger mittimellan kammen och ventilen. ![]() Vippan från en S54 som har samma typ av ventil mekanism. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (8605 totalt) |