Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 24907 besök totalt |
Re:
Hej! Jag har putsat mina aludelar vattenpump, oljefilterhållare mm med en roterande stålborste. Det har hållit sig i flera år utan att bli fult. (se bild i min tråd) Men troligtvis är det känsligare om man blästrar. Klarlack? _________________ Hans Andersson BOLa Racing HT2 |
||
Re:
Stålborstat här också och det har hållit bra! Iofs så glasblästrade jag några delar också och även de har hållit sig... Klarlack ska man undvika, den gulnar och kan flaga. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Nej klarlack lägger jag inte.
Var och pratade med han som lackbehandlar mina bilar. Han hade något medel man kunde lägga på. Tänkte ta med mig en bit och åka och testa. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
_________________ Hans Andersson BOLa Racing HT2 |
||
Var ett tag sedan jag uppdaterade nu.
Men det har inte hänt så mycket. Har trillat in lite nya delar sedan har jag snyggat upp lita gamla delar: Nya rutor, fler är på ingång: ![]() Kofångare, grill m,m: ![]() Emblem och lite annat smått: ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
Fått in en maskin på jobbet som polerar lite detaljer.
Tvättade av ett gammalt oljetråg och testade maskinen, blev ganska bra... =) Tvättat av i smådetaljstvätten: ![]() Blästrade av det och sedan ner i maskinen, gansk stor skillnad måste jag säga.... ![]() ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
Hej på dig du.... Nej den är inte hemma än.
Den skulle varit färdig i mellandagarna men när jag pratade med dom förra helgen hade dom inte börjat på den. Surt men jag har andra delar att göra iordning innan. Så det gör inget att det tagit lite tid. Kanske är hemma tills du kommer hem nästa gång... Ha det bra broder.. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
Nej ingen färg, dom har inte ens fixat den lilla rosten som var på den.
man kan alltid hoppas att jag kommer upp i Calles klass men det är svårt. _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
|
||
Uppdatering är knappt lönt då dom inte gjort färdigt karossen än..
Har varit mycket nära att sälja allt och nu är det närmare än någonsin. Har fått bud på många utav delarna och två olika har hört av sig om att köpa allt. Det tar kanske 10-15min att får det så blankt, smidigt... ![]() _________________ Johan Holmgren Vardagsbil: Nya Volvo V70 2,4d Busbil: Golf GTI -84 Mk1 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 24907 besök totalt |