Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Tips: Alpina B7 TURBO Coupé -81
2820 besök totalt
Jesper L
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 493


Trådstartare
S: Tips: Alpina B7 TURBO Coupé -81

Jarls Bilservice ska sälja sin otroligt fina Alpina B7 Turbo. Har sett den flera gånger och detta är en keeper...

Jarl har haft den i många år, men nu ska den bort.

Den som ändå hade en säck pengar över....


http://www.blocket.se/vi/12290996.htm?ca=23_16_s&last=1

_________________
Jesper Leidig

Skoda Octavia 1,6 -99
Harley Davidsson Sportster 1200 Sport
Vespa Touring 150cc 1961
Citera
Tino Carrasco
Ekeby
Här sen Mar 2005
Inlägg: 242



En keeper för Jarl Kanske!
Fantastisk bil men den har ju funnits i hallen så länge jag kan minnas!
och har ju varit till salu i vadå 1 år på blocket?
Uppskattas kanske inte i detta landet!
Dock en modern klassiker!
// Tino

_________________
Tino Carrasco
Ford Capri 2.0 GL 1978
Ford Capri 2.0 GL 1979
Alfa Romeo GT1300 Junior
FIAT 500C Sport Twin Air
Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5751



Som Tino säger så har den varit till salu lääänge. Verkar vara riktigt fin och är riktigt balla men 350k för en sån gammal och såpass "okänd" bil är det nog bara en handfull personen som vill lägga. Tror inte ens den skulle varit speciellt popis även om de sänkte priset med 250k. Föresten så sitter det väl m102an i dessa med L-jettronic?

Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och behåller henne som en "showcar"

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Vincent
Bankeryd
Här sen Jul 2006
Inlägg: 61



Re:

robber skrev:
Som Tino säger så har den varit till salu lääänge. Verkar vara riktigt fin och är riktigt balla men 350k för en sån gammal och såpass "okänd" bil är det nog bara en handfull personen som vill lägga. Tror inte ens den skulle varit speciellt popis även om de sänkte priset med 250k. Föresten så sitter det väl m102an i dessa med L-jettronic?

Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och behåller henne som en "showcar"


Sänks priset från 350000:- till 100000:- så säljs den nog på 10 sek.Gå in på Mobile.de & kolla priser så får Du en uppfattning om priserna på dessa vagnar.Sedanerna börjar på 20000 euro.För några år sedan handlades dom för runt en hundring.Letade själv ett bra tag & fick tag på ett objekt (e28 sedan b7 turbo s) för någon månad sedan för hyfsade pengar.

_________________
Vincent Rosengren
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796



Enligt vissa uppgifter på AP så är den inte SÅ fin! Själv vet jag inget om bilen ifråga!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5751



Re:

Vincent skrev:
robber skrev:
Som Tino säger så har den varit till salu lääänge. Verkar vara riktigt fin och är riktigt balla men 350k för en sån gammal och såpass "okänd" bil är det nog bara en handfull personen som vill lägga. Tror inte ens den skulle varit speciellt popis även om de sänkte priset med 250k. Föresten så sitter det väl m102an i dessa med L-jettronic?

Hoppas de tar sitt förnuft till fånga och behåller henne som en "showcar"


Sänks priset från 350000:- till 100000:- så säljs den nog på 10 sek.Gå in på Mobile.de & kolla priser så får Du en uppfattning om priserna på dessa vagnar.Sedanerna börjar på 20000 euro.För några år sedan handlades dom för runt en hundring.Letade själv ett bra tag & fick tag på ett objekt (e28 sedan b7 turbo s) för någon månad sedan för hyfsade pengar.


Jo jag överdrev lite men du förstod nog vad jag menade Gammal Alpina E24 lr E28 är en dröm. Dock ska man då redan ha de nyare motsvarigheterna så man kan köra dessa vid väld valda tillfällen.

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Alla dessa gamla muskelbilar blir ju frånsprungna av moderna kombibilar. Motorkarakteristik etc är bättre nu.... jag är skeptisk

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Re:

apex skrev:
Alla dessa gamla muskelbilar blir ju frånsprungna av moderna kombibilar. Motorkarakteristik etc är bättre nu.... jag är skeptisk


Det är möjligt... men var är patinan i en modern plastbil?
om man vill ha massor av effekt så köper man en sådan bil, om man vill ha känslan och upplevelsen att köra och äga en BMW alpina med mycket mos så köper man en sån här.

Priset är dock aningen i överkant.

Det finns säkert moderna kombibilar som piskar Porschar och Italienare också.

Men dom piskar inte känslan.


_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 796



Re:

apex skrev:
Alla dessa gamla muskelbilar blir ju frånsprungna av moderna kombibilar. Motorkarakteristik etc är bättre nu.... jag är skeptisk

Med det påståendet så utgår jag från du aldrig kört en alpina turbo vagn? Vilka kombis skulle det vara? M5T??
Betänk 300hkr kommer med lågt laddtryck knappt 0,8bar med fullt tryck lev betydligt mer effekt

_________________
Pelle Persson
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Nä. kollade bara t ex på nya Audi RS6 med 580 hk. Jag har oxå gamla bilar, men det är för att det är kultur. thumbs up

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2226



Lite kul att det står "ej till salu" i rutan på bilden...

Citat:
Sänks priset från 350000:- till 100000:- så säljs den nog på 10 sek.Gå in på Mobile.de & kolla priser så får Du en uppfattning om priserna på dessa vagnar.Sedanerna börjar på 20000 euro.För några år sedan handlades dom för runt en hundring.Letade själv ett bra tag & fick tag på ett objekt (e28 sedan b7 turbo s) för någon månad sedan för hyfsade pengar.


Vad priset är på mobile.de är tyvärr inte så relevant här i Sverige. Det är MYCKET svårt att få tex en tysk eller engelskman att åka hit & titta på en bil, jag har haft en del internationella annonser med konkurrenskraftiga priser men de köper hellre närmre fast det är dyrare. Om man vill sälja till mobile.de-priser måste man ta ner bilen till Tyskland är i alla fall min erfarenhet.

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
Johan Tryggvesson
Falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 418



Trevlig bil.

Tyvärr speglar inte priset skicket. När jag kikade på den för ett år sedan såg den sliten ut, rostig och kändes "bruksad" i skicket.

_________________
/ Johan Tryggvesson
BMWSC #338
BMW 321is -89, BMW 323i -79, BMW 750iAL -88, Zeekr 7GT -26
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



köper man ju mkt hellre denna!


http://www.blocket.se/vi/14730282.htm?ca=11_s

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
rs TURBO
åstorp
Här sen Okt 2005
Inlägg: 69



Mycke fina bilar dom där Alpinerna. Jag kan inte mycke om Bmw men dom verkar ju vara rätt coola.

En bekant till mig här i krokarna i skåne äger 2st B7 och 1st B9

_________________
janne johansson

Ford Mondeo 3,0 Titanium
Ford Escort Rs TURBO -87
Ford Escort Rs TURBO -87
Ford Fiesta Rs TURBO -91
2xEscort Mk2
Citera
SÄLJES
S: Tips: Alpina B7 TURBO Coupé -81
2820 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande