Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Biltransportsläp 1300kg 2003 SÅLT
3237 besök totalt
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
S: Biltransportsläp 1300kg 2003 SÅLT

Bilsläp till salu , Trailergruppen 1300 kg med tipp. Årsmodell 2003.
Nya bromsar , däck och besiktigad.

Pris 15 000 :-






Telefon 070-6725051

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
viccoA
Kristianstad
Här sen Mar 2006
Inlägg: 49



1300kg totalvikt?
Får man dra runt 900kg med den eller?

_________________
Viktor Ekström

BMW Z3 M-coupé
BMW E36 325
Tesla 3 SR+
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Re:

viccOA skrev:
1300kg totalvikt?
Får man dra runt 900kg med den eller?


Maxlast är 790 kg. Släpet är samma som 1500kg modellen men nerklassat för att passa
dragbilar med mindre dragvikt. t ex Volvo V70 = 1390 kg med B kort
Överlast är att föredra framför olovlig körning.

MS//

_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2771



Re:

Marcus S skrev:
viccOA skrev:
1300kg totalvikt?
Får man dra runt 900kg med den eller?


Maxlast är 790 kg. Släpet är samma som 1500kg modellen men nerklassat för att passa
dragbilar med mindre dragvikt. t ex Volvo V70 = 1390 kg med B kort
Överlast är att föredra framför olovlig körning.

MS//


vad är det för intern bredd och längd på släpet.

Mvh
Peter

_________________
###############################
Peter "Puppan" Eriksson
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2776



Re:

Marcus S skrev:
Överlast är att föredra framför olovlig körning.


Finns det någon "prislista" på vad överlasten kostar vid kontroll för jag antar att det bara är böter det handlar om?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3008


Trådstartare
Släpet sålt.

Rickard : Vet ej prislapp på överlass.. Testad diffbromsen förresten ? Sugen på blandat M10 jox ? ,
garagestädning....

Puppan måtten är (var) 195 x 400cm



_________________
M @r cus S v e nning son


Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2776



Re:

Marcus S skrev:
Släpet sålt.

Rickard : Vet ej prislapp på överlass.. Testad diffbromsen förresten ? Sugen på blandat M10 jox ? ,
garagestädning....

Puppan måtten är (var) 195 x 400cm




Ej testat bromsen, tänkte plocka ner och titta på den först. Håller själv på att städa ur garaget, men visst, vissa prylar är alltid intressanta.
PMa gärna vad det är för prylar så får vi se!

_________________
Rikard Ahlin
Citera
CK
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 68



Re:

Rikard Ahlin skrev:
Marcus S skrev:
Överlast är att föredra framför olovlig körning.


Finns det någon "prislista" på vad överlasten kostar vid kontroll för jag antar att det bara är böter det handlar om?


http://www.aklagare.se/upload/Media/Nyheter/obotskatalogen.pdf

1-20% 2000:-
21-30% 2500:-
31-40% 3000:-
41-50% 4000:-

_________________
Christopher Kent

BMW 1M -12
Citera
SÄLJES
S: Biltransportsläp 1300kg 2003 SÅLT
3237 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande