Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Mercedes-Benz 190E -89
853 besök totalt
mrtn
Åkersberga
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Nu är det dags att bli av med surhinken då morsan ledsnat på att den bara står. Finns en del fix på bilen, men den har helt klart potential att bli en sjysst brukis. Skulle ha fräschat till den och använt den själv, men det är som vanligt brist på tid/lust/motivation/ursäkter.

Bilen är iaf en Merca 190E från 1989. Rullat cirkus 24.400 mil. Har inte hittat någon rost på den, den har gått hela sitt liv i Lycksele hos min farsas svärmor och och kördes ner hit till Stockholm av mig för drygt ett år sedan. Jag bytte även skivor och belägg fram i somras. Finns diverse bes. papper och jag tror att det ligger en servicebok nånstans. Sitter en 2-liters snurra i om jag inte minns helt fel. Manuell 5-växlad låda. Obesiktigad och avställd. Står nu på plåtisar med kassa vinterdäck (eller ja, ett är helt slut, dom andra tre ska vara "ok" iallafall)

Lätt knögglad på högersidan (se bilder) samt att sidospegel fattas. Invändigt så behövs en tvätt pga fukt och lite mögel (inget som "satt sig" så att säga, bara att tvätta av) annars är den riktigt fin och hel i säten/dörrsidor etc.

Utrustad med "det vanliga" som elhissar, elspeglar, eltaklucka, sätesvärme mm. Finns även dragkrok! Kupéfläkten är kass. Går ibland att få den att pusta till, men låter illa och verkar ha gjort sitt.

Bilen har stått ett par månader så ett batteri behövs då nuvarande är stendött. Sparkade igång bilen för någon vecka sedan med hjälp av startgas och körde en sväng, men den verkar inte gå helt ok (gick på tre burkar) så i värsta fall kan den behöva hämtas på släp.

Kan/Lär ha och göra med att den blivit stillastående så pass länge.

Tror att det ska vara det mesta. Behöver iaf bli av med bilen. Lägger upp den här först och främst, för att kika om det är någon som har nytta/intresse av en gammal Merca. Kankse behövs som donatorbil eller något, vad vet jag. I värsta fall plockar jag ner den och skickar den till skroten.

Pris då? Jadu, vad är folk villiga att ge? Har ingen aning om vad den kan vara värd men ett par lappar kanske jag kan få. Byten funkar väl också om du har något skoj. Åka-fort-delar till Peugeot, dator, fiddyhoj eller varför inte en TV?

Kastar med ett par bilder.

mvh,
Martin

[/i]

853 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande