Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2576 besök totalt |
Två varv i en GT3 RS från VLN 26 Juli.
om ni väljer Frank Strippler när ni kommer in på sidan så får ni åka dom två första varven i VLN racet 26 Juli 03. ![]() Den är verkligen sevärt, omkörningen på första varvet i Fuchsröhre är hårresande. ![]() ![]() http://www.nurburgring.de/event.php3 _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Tack Lennart!
![]() ![]() Tyckte det såg ut som att den gick på snabbspolning! ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Suverän film! Vilket tempo!
![]() _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
||||
![]() Blir direkt införd i min "Hall of fame!" ihop med Ulfs 7.45-varv och Peeters Poloframfart. Man ser att det går snorfort! ![]() |
||||
Min kusin åkte med en GT3 racebil på kvällen innan den här videon är inspelad, vi var nere för att se VLN racet den helgen.
![]() ![]() Han betalade 70 euro för ett varv under fredags träningen, och att se hans min ![]() Han sa att han aldrig trodde att det skulle gå så fort som det gjorde, men det han mest var förvånad över var att dom bromsade så sent innan kurvorna, och hade man inte suttit så hårt fastspänd så hade du aldrig kunnat hålla dig kvar i stolen. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag måste bara säga att fy h-lvete vad totalj-vla superunderbart!!!
![]() Men till en annan sak. Varför skiljer sig spåret åt så mycket? Är det så att bilar med en sådan prestanda har så "annorlunda" kapacitet att det lönar sig att köra så? Jag tänker ex.vis på linjen i AF och Weirschiefen? Dvs en slags raceline för superbilar? Eller att man helt enkelt inte behöver "tassa runt" med vikten för den är så låg och effekten så hög att det är bättre att spara energin till att smeta på när man väl kommer loss ur kurvorna...(not?) (För det är väl knappast pga positionsbevakning som han kör spåret som han gör....) Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag tror att det är för att skydda linjen. Jag tyckte den vita bilen som han kör om är Manthey Racings 600 hk turbo. Den flåsar på bra på rakorna som man såg i början på filmen då filmbilen blir omkörd av denna. Tror därför att han kör defensivlinje på ett flertal ställen pga detta. I AF har han ju precis kört om och därför lär han behöva försvara innerspåret där. Borta i Klostertal lär han ha MR bilen i hasorna därför defensiv även där t.ex. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Det är helt enkelt race-linjen eller Kampf-linie som det heter på dyska. ![]() |
||||
ojojojojojoj!!!! Här gick det undan , ruggit fort , det är så man tycker att äns egen bil är som en gammal traktor
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
ok, jag delar analysen i AF och Klostertal men i Weirshiefen? Hursomhelst känner ingen till några alternativa spår alltså? lr? Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
om du läser tråden Sektion 05 Kallenhard-Bergwerk, så ser du att detta har diskuterats där. Bl a har Hans-Erik Andersson, som är Instruktör för den svenska Scuderia kursen och som även race'at på ringen(t ex senaste 24-timmars), gett sina synpunkter om just Scuderia-spåret kontra race-spåret i Wehrseifen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
ok, det har jag missat. Tack! ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Fort går det :woot: ![]() |
||||
Jag har tittat på det som jag filmade under tävlingen, vi stod i Schwedenkreuz under dom första varven.
![]() och när dom kom på första varvet så var den ledande svarta Porschen på väg ur högern i Aremberg när 2-3-4 var i vänstern i S-K, andra varvet hade den svarta Porschen en ledning på över 20 sec. ![]() Men vad man inte ser på videon med F Stippler är att ett par dm bakom honom på första varvet ligger det en blå BMW (som sedan vann tävlingen) som försöker åka om dom 2 Porscharna framför honom när dom går in i Aremberg. Det skulle vara roligt att veta om BMW också åkte om den vita Porschen i Fuchsröhre? ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 2576 besök totalt |