Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Två varv i en GT3 RS från VLN 26 Juli.
1, 2   >>
2576 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Två varv i en GT3 RS från VLN 26 Juli.

om ni väljer Frank Strippler när ni kommer in på sidan så får ni åka dom två första varven i VLN racet 26 Juli 03.
Den är verkligen sevärt, omkörningen på första varvet i Fuchsröhre är hårresande.

http://www.nurburgring.de/event.php3?event=000101_v&id=9&lang= . . . .

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Tack Lennart! thumbs up

Tyckte det såg ut som att den gick på snabbspolning! Fy tusan vad det går. Första varvet låg på ca 7.15 för bara nordslingan.....

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Suverän film! Vilket tempo! ...och omkörningen i Fuchsröre är rätt ruskig!!! Fattar inte att det går att hålla det tempot i vissa kurvor (och är det inte lite regn i luften)...det gick då inte alls med min bil!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Helt sanslöst hur fort det går!!!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281





Blir direkt införd i min "Hall of fame!" ihop med Ulfs 7.45-varv och Peeters Poloframfart.

Man ser att det går snorfort! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Fy f** vad det går!!!
Jag är lika impregnerad som alla andra!
Fast han missar ibland vid växlingarna eller ngt, klonk klonk..

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Min kusin åkte med en GT3 racebil på kvällen innan den här videon är inspelad, vi var nere för att se VLN racet den helgen.



Han betalade 70 euro för ett varv under fredags träningen, och att se hans min när han klev ur efter det varvet hade varit värt 70 euro.

Han sa att han aldrig trodde att det skulle gå så fort som det gjorde, men det han mest var förvånad över var att dom bromsade så sent innan kurvorna, och hade man inte suttit så hårt fastspänd så hade du aldrig kunnat hålla dig kvar i stolen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Hade man inte sett att flaggvakterna viftade i "normalt" tempo så hade jag nog trott att det var ngt fifflat med videon...imponerande minst sagt

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4280



Det är bara att rulla in tungan från skrivbordet och tacka för länken till en mkt bra film! thumbs up

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Varvtiderna på videon är ju 8:45 & 8:44, varvet min kusin åkte var på 9:10.
och det är ju inte så dåligt när dom har passagerare med.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



oj vad det går.

_________________


Jan Nagy
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Jag måste bara säga att fy h-lvete vad totalj-vla superunderbart!!!

Men till en annan sak.
Varför skiljer sig spåret åt så mycket?
Är det så att bilar med en sådan prestanda har så "annorlunda" kapacitet att det lönar sig att köra så? Jag tänker ex.vis på linjen i AF och Weirschiefen? Dvs en slags raceline för superbilar?

Eller att man helt enkelt inte behöver "tassa runt" med vikten för den är så låg och effekten så hög att det är bättre att spara energin till att smeta på när man väl kommer loss ur kurvorna...(not?)

(För det är väl knappast pga positionsbevakning som han kör spåret som han gör....)

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



BTG skrev:
Jag måste bara säga att fy h-lvete vad totalj-vla superunderbart!!!

Men till en annan sak.
Varför skiljer sig spåret åt så mycket?
Är det så att bilar med en sådan prestanda har så "annorlunda" kapacitet att det lönar sig att köra så? Jag tänker ex.vis på linjen i AF och Weirschiefen? Dvs en slags raceline för superbilar?

Eller att man helt enkelt inte behöver "tassa runt" med vikten för den är så låg och effekten så hög att det är bättre att spara energin till att smeta på när man väl kommer loss ur kurvorna...(not?)

(För det är väl knappast pga positionsbevakning som han kör spåret som han gör....)

Mvh /Micke


Jag tror att det är för att skydda linjen. Jag tyckte den vita bilen som han kör om är Manthey Racings 600 hk turbo. Den flåsar på bra på rakorna som man såg i början på filmen då filmbilen blir omkörd av denna. Tror därför att han kör defensivlinje på ett flertal ställen pga detta. I AF har han ju precis kört om och därför lär han behöva försvara innerspåret där. Borta i Klostertal lär han ha MR bilen i hasorna därför defensiv även där t.ex.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



BTG skrev:
Jag måste bara säga att fy h-lvete vad totalj-vla superunderbart!!!

Men till en annan sak.
Varför skiljer sig spåret åt så mycket?
Är det så att bilar med en sådan prestanda har så "annorlunda" kapacitet att det lönar sig att köra så? Jag tänker ex.vis på linjen i AF och Weirschiefen? Dvs en slags raceline för superbilar?

Eller att man helt enkelt inte behöver "tassa runt" med vikten för den är så låg och effekten så hög att det är bättre att spara energin till att smeta på när man väl kommer loss ur kurvorna...(not?)

(För det är väl knappast pga positionsbevakning som han kör spåret som han gör....)

Mvh /Micke


Det är helt enkelt race-linjen eller Kampf-linie som det heter på dyska.
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



ojojojojojoj!!!! Här gick det undan , ruggit fort , det är så man tycker att äns egen bil är som en gammal traktor i jämförelse med Porschen! Men vart tog den svarta Porshen vägen, han drog ju på utav h.....e i början?

_________________

--VVTS--
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Daniel Bengtsson skrev:
Tror därför att han kör defensivlinje på ett flertal ställen pga detta. I AF har han ju precis kört om och därför lär han behöva försvara innerspåret där. Borta i Klostertal lär han ha MR bilen i hasorna därför defensiv även där t.ex.


ok, jag delar analysen i AF och Klostertal men i Weirshiefen?
Hursomhelst känner ingen till några alternativa spår alltså? lr?

Mvh /Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



BTG skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Tror därför att han kör defensivlinje på ett flertal ställen pga detta. I AF har han ju precis kört om och därför lär han behöva försvara innerspåret där. Borta i Klostertal lär han ha MR bilen i hasorna därför defensiv även där t.ex.


ok, jag delar analysen i AF och Klostertal men i Weirshiefen?
Hursomhelst känner ingen till några alternativa spår alltså? lr?

Mvh /Micke

om du läser tråden Sektion 05 Kallenhard-Bergwerk,
så ser du att detta har diskuterats där.
Bl a har Hans-Erik Andersson, som är Instruktör för den svenska Scuderia kursen och som även race'at på ringen(t ex senaste 24-timmars),
gett sina synpunkter om just Scuderia-spåret kontra race-spåret i Wehrseifen.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Peeter skrev:
om du läser tråden Sektion 05 Kallenhard-Bergwerk,
så ser du att detta har diskuterats där.
Bl a har Hans-Erik Andersson, som är Instruktör för den svenska Scuderia kursen och som även race'at på ringen(t ex senaste 24-timmars),
gett sina synpunkter om just Scuderia-spåret kontra race-spåret i Wehrseifen.


ok, det har jag missat. Tack!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 831



hyper: Den bästa ringen filmen jag sett på länge. Satan så fort det går.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Micael Johannssen skrev:
hyper: Den bästa ringen filmen jag sett på länge. Satan så fort det går.


Fort går det :woot:

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag har tittat på det som jag filmade under tävlingen, vi stod i Schwedenkreuz under dom första varven.

och när dom kom på första varvet så var den ledande svarta Porschen på väg ur högern i Aremberg när 2-3-4 var i vänstern i S-K, andra varvet hade den svarta Porschen en ledning på över 20 sec.

Men vad man inte ser på videon med F Stippler är att ett par dm bakom honom på första varvet ligger det en blå BMW (som sedan vann tävlingen) som försöker åka om dom 2 Porscharna framför honom när dom går in i Aremberg.
Det skulle vara roligt att veta om BMW också åkte om den vita Porschen i Fuchsröhre?

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nürburgring
Två varv i en GT3 RS från VLN 26 Juli.
1, 2   >>
2576 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande