| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
sparco bur
|
2057 besök totalt |
|
sparco bur
finns det nån här på forumet som har en sparco bur i bilen, i så fall skulle jag gärna vilja veta vad du tycker om den. anledningen till det här inlägget är att jag själv har köpt en via realcar och där var huvudbågen åt H******e! för stor, så pass att inte ens bilen går att stänga! nån annan som kanske råkat ut för detta? till det roliga är att dom skyller på transportskada trots att inga synliga skador finns eller så! buren är helt enkelt felkrökt! _________________ christoffer lundin |
||||||
|
Jag har bara hört massa dåligt om sparcos burar, att det inte passar och att odm måste byggas om osv osv, väldigt lustigt från ett såpass stort och välkänt motorsport företag
Dåligt också av Realcar att inte vilja ta tag i det. _________________ Viktor Starkman |
||||||
|
Re:
Tyvärr så verkar det vara så med deras cert burar också _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||
|
Re:
Är inte Realcar ett bling företag? Nu vet jag varför jag har beställt en Heigo bur..
_________________ Håkan Persson |
||||||
|
Re:
Motorsport företag menade jag till Sparco . Men Realcar säljer visserligen mkt motorsport artiklar också.
_________________ Viktor Starkman |
||||||
|
ja saken är den att realcar menar att sparco inte bryr sig om att den är krökt galet och saken är den att jag vet inte vad jag ska tro eftersom jag för över 2 veckor sen skicka ett mail till just sparco med bilder mått mm.. Och inte ens fått ett svar trots bra kontakt uppgifter så som tele adres mail osv..
har iaf sagt åt dom på realcar att dom får ordna med returfrakt! vore kul att höra om nån annan haft trubbel med reklamationer med antingen sparco eller realcar!!! allt som allt har detta tagit nästan 5 veckor! hade jag vetat det innan så hade jag lämnat in bilen och fått en certad bur monterad o klar trots kostnaden! _________________ christoffer lundin |
||||||
|
Re:
He he.. Gick visst lite fort där
Ja, det är dåligt av Sparco att ignorera det, men du ska ju gå till Realcar där du köpte bågen. Det är upp till dem att fixa rätt vara eller återköp. Lycka till.. _________________ Håkan Persson |
||||||
|
Du har lagen på din sida. Buren passar inte = varan är felaktig. Då har du enligt konsumentköplagen rätt att kräva avhjälpning, omleverans, avdrag på priset (lär inte vara aktuellt) eller hävning av köpet.
och det är Realcar som du ska gå på. Sedan får de i sin tur ta saken med Sparco. Kontakta konsumentvägledaren i din kommun, de borde definitivt kunna hjälpa dig. Konsumentköplagen hittar du på Notisum, eller på konsumentverkets hemsida. http://www.konsumentverket.se/ _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
sparco bur
|
2057 besök totalt |