| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Biltemas "nya" motoroljor
|
3567 besök totalt |
|
Har någon något att tillägga ang deras nya 5w-40/50 oljorna?? Verkar vara specade som konkurenterna i klassen, samt att de nu har pdf-filer för produkterna! Nya oljor _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Är det inte bara nya fräsiga förpackningar? pdf-filerna har de i alla fall haft med bra länge.
|
||||
|
Från obekräftade källor är det Statoils GT-S 5w40 som är i Biltemas 5w40. Med tanke på att oljan i sig är billig och klassningen svindyr så låter det inte orimligt. I så fall är oljan BMW Longlifeklassad, m.m.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
|
|
||||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Re:
Stämmer att det är samma olja som Statoil. Körde med Biltemaoljan i race-Miatan förra året utan problem. Nu är ju inte Miatamotorn något hästkraftmonster precis men enligt specen så har den egenskaper fullt i klass med betydligt dyrare oljor. För vanliga gatbilar eller Roadsportbilar bör den fungera utan problem även vid bankörning. |
||||
|
Körde min Superb tdi (samma motor som passat och audi) 20' mil utan några som helst problem. Biltema helsyntetisk! Vad jag vet rullar den felfritt ännu.
|
||||
|
Re:
[quote="mx5racing"]
Stämmer att det är samma olja som Statoil. /quote] Källa? _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
|
Re:
[quote="Erik Petersson"]
har varit upp flera ggr tidigare & Biltema har haft Statoil-oljor sedan 2006 ca: _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Deras växellådsolja testade jag i en nödsituation på räserbilen.
Den har aaaaaaldrig varit så svårväxlad varken före eller efter.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Re:
Det känner jag igen, men motoroljorna fungerar fint. _________________ Jacob oesterlindh |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3567 besök totalt |