Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
657 besök totalt |
Idag har jag provkört MASSA tuffa bilar =)
Fick en inbjudan av en bilfirma här i trakten att hänga med till anderstorp idag och titta på deras modellprogram. Jaha tänkte jag. Det kanske är kul att titta på lite mitsubishi. Så jag tackade ju givetvis ja. ![]() Jag hade förstått att vi skulle provköra lite bilar, men inte på detta viset. Först började vi med älgtestet med 4olika bilar. Mercedes C-klass, E-klass, Crysler Voyager och en mitsu av nåt slag. Där höll vi på en timme tills det luktade bränt. :mhihi: Sen fortsatte vi till nästa gren där man skulle köra så fort man bara kunde runt en bana med en C240 4-matic, en E240 en voye och ett mitsuskåp. Snacka om att plåga bilar. hehe.. Det va ingen däcktext kvar på nån av bilarna. :roll: men det va det som va meningen så det va bara att plåga på. :mhihi: Därefter blev det bankörning på banan. Vad kunde man hitta för bilar där då? Jo en SL500(306hk), en C32AMG(354hk) och en E55AMG(470hk) :o Plus en massa mitsubishi och chrysler av olika slag. Jag provade givetvis C32:an och E55:an ![]() Fick vi prova på att köra i terräng med 6 olika jeepmodeller, upp och ner i massa branta backar. (skitkul faktiskt) Därefter va jag en av få som blev lyckligt lottad att åka en grusstäcka med Kenneth Bäcklund i hans EVo7 rallybil. Det gick ju rätt fort om man säger så ![]() ![]() |
Det var verkligen en bra dag!
![]() Vi körde den där Chryslerbussen på gokartbanan så att det rykte om däcken och stora bitar lossnade! ![]() Fick ni middag också? Vi fick bara lite fika innan hemfärd, lunchen var dock bra!! _________________ //Magnus Gens |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
657 besök totalt |