Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2402 besök totalt |
Var köper man tändstift till bra pris? (NGK Racing)
Går det att få tag på NGK's Racingstift till vettigt pris någonstans i Sverige och i så fall var? Var inne hos den lokala reservdelsbutiken och dom ville ha 418kr/st för just min modell. Jag vet att dom är ganska mycket billigare utomlands men det vore ju kul om dom gick att hitta här hemma till lite vettigare pris. mvh Andreas |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Tack för tipset, pratade med Mats men han säljer tydligen Denso.
Har även kollat runt bland fler lokala butiker men alla vill ha över 400kr/st så det blir att handla från England. mvh Andreas |
||||
Vilket artikelnummer är det?
De flesta köper väl sina NGK-stift från KG Knutsson som är huvudimportör om jag inte minns fel. Och då får de samma inpriser och kan förmodligen inte göra så mycket åt utpriset. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
ok, nu tror jag dock att den modell jag ska ha är dyr (r7234-9), fast över 400kr/st är hutlöst.
Kan väl säga att priset jag fått från England är 85% lägre och det är med frakten inräknad. ![]() |
||||
|
||||
Nu kommer jag att berätta en hemlis för er:
Billigaste NGK Racing stift finns på MICRo. Jupp, ni hörde rätt...jag behövde sex st. B8EGV för min 930 och dom gick på typ 198:- / st på Mekonomen och nästan hälften av det på Micro. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
KGK har riktpriset på 416:- plus moms alltså 520:- och när KGK bara lämnar 27% rabatt så är 418:- (om det var med moms?) ett väldigt bra pris.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
27% ![]() Vi lämnar högre rabatt än så ut till verkstäder när vi säljer NGK köpta av KG Knutsson ![]() Eller är det dags att se över marginalerna på firman? ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Det är på racingstiften, på resten har vi marginal så det går att leva på. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
MaZ: Det visade sig att min leverantör av reservdelar mot min förmodan förde dessa stift. Vad jag vet så var det tyvärr bara denna modell dom hade bra pris på.
Inte för att verka snål, men vem jag handlar av avslöjar jag inte (jag har startat egen importfirma så lite hemligheter måste man få ha) mvh Andreas |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2402 besök totalt |