Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3978 besök totalt |
Jag har precis fått okt. nummret i lådan oxå. Detta är första tidningen jag fått på min prenumeration och jag avvaktade med att köpa Sept. nummret (presstop i lund får dem i slutet av månaden) så nu får jag snabbt skynda mig till butiken för att handla tidning
![]() ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Re: M3 CSL vs 996 GT3
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Ajdå, det va ju lite oväntat. Men vilken tur att du har en sån då ![]() |
||||||
Fast min är ju inte så vanlig. ![]() |
||||||
Ursäkta att jag fördröjde tråden. Jag fick ringa och be
![]() CSL:n kändes tung på bana och gav inte tillräcklig feedback via ratten. Det höll i så pass mycket fram att man inte fick någon förvarning om att man var nära gränsen innan bakänden började bete sig underligt. Som alla motorjournalister så var de negativt inställda till den kopplingsfria manuella lådan. Deras åsikt var att man skulle köpa en manuell M3 med 18"-hjul istället för en CSL. Subarun var ju inte direkt en vanlig Impreza utan en "Subaru Impreza WRX STi Type RA Spec C Limited" som såvitt jag begriper inte har ett dyft med en vanlig WRX STi att göra. 335bhp och justerbar mellandiff osv... Det som var negativt med Subban var väl att den saknar image och prestige. Prislappen var bättre än de övriga: £27.995. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag glömde påpeka att de tyckte det var svagt av BMW att inte leverera CSL med bromsar värda namnet och att den gärna hade fått varit mer anpassad som leksak med bur exempelvis.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Nu är jag ingen Subaru-expert men jag tror nog den har mer än ett dyft gemensamt med en "vanlig" STi. Japsarna brukar ju ha en massa varianter på ungefär samma bil, är samma sak med Mitsubishi EVo modellerna. Undrar om inte "vanliga" STi också har justerbar mittdiff, EVo7 och 8 har iaf det standard. Finns väl några Subaru-åkare här som kan reda ut begreppen. Hursomhelst, vilken bil vann testet? _________________ Anders Berglund |
||||||
Porschen vann testet (så klart)! Imprezan var ju inte ens med i matchen på slutet eftersom den saknade prestige och inte köps av samma kunder.
![]() Helt normal är nog inte Spec C eftersom den har en annan subframe med framhjulen en tum längre fram i bilen, annan styrväxel, andra busssningar, grövre krängningsfjäder bak, en smula speciella hjulvinklar, ett motorjobb som gör att man slipper åka omkring och låta som en SAAB V4... M3 CSL fick en halv stjärna sämre betyg än de båda andra som fick fem. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
[quote="Lennart Mäkinen"]Porschen vann testet (så klart)!quote]
Sarkasm? ![]() ![]() Egentligen inte så konstigt att Porschen vinner, då det är den dyraste bilen av de tre. Fast den skulle kunna förlora på att vara dyrast också om man räknar mest bil för pengarna....fast det är tveksamt... ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
[quote="Daniel Bengtsson"]
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det är säkert samma kille vars lustgassystem jag såg igår på en bänk? I väntan på att den ska kompressormatas alltså. ![]() ![]() Samma kille undrade om det gick att montera 15" eller 16" däck så fästet skulle bli bättre. ![]() Jag spyr... Jag har iaf åkt ett varv runt Ringen i en CSL, en höjdare vill jag lova! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 3978 besök totalt |