Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1502 -75 - Avvecklad
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10158 totalt)
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Vintersäsongen 2006 har varit framgångsrik. Byte av hjulställ och däck och bilen förvandlas till en isracer

Det går att köra med långa goa uppställ utan diffbroms faktiskt.

Full fart på rakan. Härlig kontroll med rallydubb i jämförelse med vanliga vinterdäck som jag använde förra året.

Nyköping
Här sen Apr 2004

Fräänt.
Kul när bilarna används även den kalla delen av året.
//Niclas

Kulbil: BMW 635 B9
Citera
t0ni
Bräkne-Hoby
Här sen Dec 2005

Sälja din så kallade bruks - 02a? /Henric

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Sen rapport från Mantorp 6/5 - 06

Nya däck, Hankook z211 funkade bra. Första gången på r-däck för min del. Härligt grepp i jämförelse med gatdäck. Bilen en smula understyrd, ska försöka fixa det inför nästa träff. Kom ner på 1,45-tider, ca 4 - 5 sekunder bättre än sist. Väldigt dåligt med 02-or på denna träff, bara 3 st ute på banan. Motorn känndes inte lika vass som senast, ville inte riktigt varva ur och blev varmare än normalt. Ska lägga ner lite tid på at ställa tändning.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Sen rapport efter Gälleråsen 1/7

Allt vi gjort sedan Mantorp är att ställa tändning lite noggrannare, vilket blev väldigt bra. Motorn gick jämnare och kändes vassare än sist. Vi kollade faktiskt även upp bromsbeläggen och fyllde på lite kylarvätska också :-) Vi roterade r-däcken ett snäpp åt höger.

Till denna träff åkte vi med bilen både upp och ner i stället för att ta den på kärra. Det ÄR ingen komfortvagn längre (har nog aldrig varit heller), men med hörselkåpor på gick det att uthärda 30 mil till banan och 30 mil hem igen.

Banan i sig va skitkul. Väldigt svår att förstå sig på till en början, men på eftermiddagen började det lossna och jag hade ett par riktigt roliga pass. Vi lyckade slarva bort locket på ventilkåpan, men löste det med en ituskuren fantaburk och en slangklämma. :-)

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Lite småpill inför Kinnekulle nästa helg. Hoppas på att få tid att lackat fronten i samma färg som bilen. Annars är allt klart, motorservice, kollat bromsar mm. Ser verligen fram emot att få köra på kullen igen, 3 år sedan sist.

Stockholm
Här sen Jul 2004

Vi ses på Kinnekulle

Nummerlapparna väntar på dina nyförvärvade papperskonster

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tar med sax :-)

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Äntligen fick jag lön för alla garagetimmar och allt harvande på racerbanorna i landet.

Anledningen

Priset till den rättmätiga ägaren

Kristianstad
Här sen Feb 2005

Grattis, bästa priset på hela träffen ju! Jag skippade träffen på grund av att jag fick mitt andra motorras i år för en och en halv vecka sen så jag kände inte riktigt för det...jag antar att du skall försvara titeln även nästa år?

BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Grattis

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kampfffff skrev:
Grattis, bästa priset på hela träffen ju! Jag skippade träffen på grund av att jag fick mitt andra motorras i år för en och en halv vecka sen så jag kände inte riktigt för det...jag antar att du skall försvara titeln även nästa år?

Vi får la se. Blir nog en översyn av motorn i vinter.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Ingenting har hänt under vintern tyvärr, issäsongen regnade in, Inte ens haft bilen igång bilen sedan jul.

Men idag var jag och hälsade på bilen på lunchen, startade lätt med hjälp av hjälpbatteri, låter helt ok, ingen luft i framhjul, så det blev ingen provtur. Vi kommer inte att åka på Mantorp med BMWSC i år, siktar på Gälleråsen eller tillomed Knutan senare under sommaren. Blir ett mellanår i år, ny bebis och bror min (delägare) har köpt hus. Bilen är dock rggad och besiktigad tillomed september, så lite småsvängar under sommaren är inte uteslutet.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Ruskigt sen rapport från Knutan. I början av augusti körde jag i dagarna två på BMWCS tvådagarsträff. Premiär för bilen i år och bilens sista framträdande någonsin. Nu går den till skroten pga omfattande rost i trösklar och stötdämparinfästning. Lite trist faktiskt, jag hade gjort lite ändringar på krängningshämmare och cambervinklar och bilen har aldrig känts bättre :-).

Jag har skaffat en ny kaross med papper, och kommer att flytta över allt gottigt från 1502an till den nya karossen, dvs hjulställ och stol. Motorn i 1502an kommer att pensioneras till förmån för en nyinköpt motor från en 520i (k-jet). Trimkammen (284) i 1502-motorn kommer att flyttas över. Jag kommer att köra med k-jet.

Nya karossen nyhämtad från Småland. Löjligt rostbefriad och ett helt perfekt objekt att utgå från, den är dessutom omreggad med ökad motoreffekt vilket kommer att underlätta framtida besiktningar.

Solna
Här sen Okt 2005

Re:

Anders Carlsson skrev:

Ruskigt sen rapport från Knutan. I början av augusti körde jag i dagarna två på BMWCS tvådagarsträff. Premiär för bilen i år och bilens sista framträdande någonsin. Nu går den till skroten pga omfattande rost i trösklar och stötdämparinfästning. Lite trist faktiskt, jag hade gjort lite ändringar på krängningshämmare och cambervinklar och bilen har aldrig känts bättre :-).

Jag har skaffat en ny kaross med papper, och kommer att flytta över allt gottigt från 1502an till den nya karossen, dvs hjulställ och stol. Motorn i 1502an kommer att pensioneras till förmån för en nyinköpt motor från en 520i (k-jet). Trimkammen (284) i 1502-motorn kommer att flyttas över. Jag kommer att köra med k-jet.

Nya karossen nyhämtad från Småland. Löjligt rostbefriad och ett helt perfekt objekt att utgå från, den är dessutom omreggad med ökad motoreffekt vilket kommer att underlätta framtida besiktningar.

Det är väl inte Ti:n du kasserat?? Eller har du fått tag på en Coloradogul donator? Trist att rosten ätit upp 1502:an.. Lycka till med ditt nya projekt!

//Micke

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Re:

MickeM02 skrev:

Det är väl inte Ti:n du kasserat?? Eller har du fått tag på en Coloradogul donator? Trist att rosten ätit upp 1502:an.. Lycka till med ditt nya projekt!

//Micke

onej. ti:n står kvar uppe på lantstället. Detta är en ny Colorado-bil. Ska nog dock lacka om den i Charmonix eller Alpine-vit, racerbilar skall vara vita

Ti: ska jag fixa till och ta hem till sommaren.

Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jaha, 1502an är snart ett minne blott. Avställd och halvt uppkapad. Jag lägger upp en ny tråd om den nya bilen snart, 2002 -73.

Solna
Här sen Okt 2005

Re:

Anders Carlsson skrev:
Jag lägger upp en ny tråd om den nya bilen snart, 2002 -73.

thumbs up

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28407
Citera
Ricke_1602
Emmaboda
Här sen Feb 2005

Väntar med spänning på en rapport om den nya karossen Hinner du få klart bilen till Knutstorp 2008 ???

Äger följande:
BMW M235 -14
BMW 330 -06 Banbil/bruksbil
*BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt)
Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=WpFEy_HUPxs

Liten film från gälleråsen -06, in och ut ur trösen.

08
Här sen Mar 2003

Re:

Anders Carlsson skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=WpFEy_HUPxs

Liten film från gälleråsen -06, in och ut ur trösen.

Härlig film, kameramannen fick med det obligatoriska fingret i hörnet också

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 1502 -75 - Avvecklad
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10158 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande