| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Cortina 1965 [TRR1] (mer verkstad än snack)
|
31 besök idag (78952 totalt) |
|
Re:
|
||||
|
Re:
Det känns så iaf
Jag gjorde en lista för att kolla vad delarna till bilen skulle kosta ifall man köpte allt som sitter/ska sitta på den (begpriser på det som jag hade liggande) och det slutade på 74700:-
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
)
Men det är ju sällan det man vill ha finns att köpa färdigt, sen gillar en del byggfasen också. |
||||
|
Nu är buren helt svetsad och jag saknar bara rör till skarvarna (nån som har en meter 45x2,5 eller möjligtvis vägarna förbi Guss?)
Bakaxelns fäste i bakkant är också klart. Båda stötdämpartornen bak klara. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Jag fick en idé idag ang hjulhusens begränsade plats utåt.
Vi får nog ta och ta bort den yttre delen av hjulhusen och ersätta med en rak plåt. Då får vi lite mer plats för däck _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Axelbreddningen på OMP-stolen tar nästan i B-stolpen (5-10mm till godo) Vi får offseta stolarna lite
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Du menar den yttre delen av inre hjulhuset, inte yttersta plåten?
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Just nu kan jag alla kvällar den här veckan, dock har jag kanske inte tillgång till internet dagtid mån-onsd. Är det någon som skall vara där någon kväll så slå en pling eller skicka ett sms så dyker jag upp.
_________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
|
Re:
Skulle vilja ha Cortina GT 65-66 panelen (dvs den med varvräknare och hastighetsmätare) _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||
|
Re:
Fick inte ni en Cortinanyckelring av mig i läder och emaljemblem? Ska kolla annars om den ligger nånstans... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Ford Cortina 1965 [TRR1] (mer verkstad än snack)
|
31 besök idag (78952 totalt) |