| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
17" fram och 15" bak?
|
1201 besök totalt |
|
17" fram och 15" bak?
Vet inte riktigt var jag ska lägga frågan men det fick bli här
Jag har lite olika anledningar till att vilja prova köra 17" fram och 15" bak Fram blir det 650mm höga hjul och bak bara 580. Bilen är fullt justerbar så jag har inga problem med att få bilen i våg. Kommer det påverka något jag inte tänkt på alls? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Ja det är för asfalt. Behöver plats fram och vill ha ner utväxlingen bak, blir lite dyrt att köra med en bakaxel till för då är jag uppe i 3 :/ Har aldrig haft samma gummiblandning fram och bak tror jag. olika däck kör jag oftast med också, så det oroar jag mig inte för. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Jag som driftare kör oftast med mindre hjul bak utan problem,enda är väll att hålla profilen på däcket låg så sido stabiliteten inte blir lidande,Billigare med mindre däck är det oxå
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
|
Re:
Fast det är ju nåt helt annat när bakhjulen gör egna spår och så kör jag ju aldrig..
Skämt åsido så var jag mest ute efter om det blir konstigt med olika högt rc fram och bak eller så. Men jag får väl prova helt enkelt. _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
He he Prova skadar ju aldrig _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
![]() |
Däck för banåka
17" fram och 15" bak?
|
1201 besök totalt |