Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 74 besök senaste veckan (25251 totalt) |
Re:
Ah, Melber, måste säga att det nog är den snyggaste fälgen jag sett på en x1/9a, och med guldfärgen fick du till det fullständigt klockrent! Vad gäller mina snyggt penslade fälgar, (ursäkta trådkapningen) så vet du kanske mer? Jag har bara antagit att det var för att inte förväxla fram (10") och bakfälg (11") vid snabba depåstopp med däcksbyten som man pyntade dom på detta sätt. Är detta någon erkänd räjsingstandard eller? Har funderat på olika breddningar, men varken Abath prototipo eller Dallara faller mig direkt i smaken. Hade snarare tänkt mig något sånthär: ![]() _________________ Tom Ragnheden, oskarshamn |
||
Skärmbreddare..
Finns ju många olika tillverkare av skärmbreddare. De torch visar på bilden kallas x1/9 corsa som tros vara en efterlikning av Filipinetti x1/9an som gick i grp4. sen finns ju dallara kittet och abarth kittet. Finns ju även lite andra lite doldisar som eurosport och Faran. Men som sagt väldigt fin bil. Var även tvungen att lägga in lite länkar till ena av världens snabbaste x1/9 or. Med Dallara kitt såklart. Israelisk dallara x1/9 Ägaren blev trött på att bli frånåkt av massa porschar och byggde detta fina bygge: 2l Lancia Delta Integrale 16v motor, motec m.m. KLICKA TITTA - NJUT http://videos.streetfire.net/video/d lite andra filmer om samma bil: http://www.youtube.com/watch?v=J8CPg http://www.youtube.com/watch?v=-uNig _________________ /Felix Brånemo Fiat, Abarth, Dallara, Moretti, Lancia |
||
Fan vad rå den silvriga var, nu vart man inte lite sugen på en sån =)
Undra vad han kör för låda osv? Ursäkta trådkapet! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Re:
![]() ![]() ![]() |
||
Hmmm det går jättefort, men acceleration på motorväg med blank metalliclack ackompanjerat av discodunk och turbopys är inte riktigt min kopp med te...
Så här ska det låta! http://www.youtube.com/watch?v=9mVGv Back to topic nu grabbar! ![]() Har för övrigt varit och måttat och trixat med mina förgasare idag, och konstaterat att de omöjligt får plats utan en massiv insats från herr vinkelslip. _________________ Joakim L'/dig |
||
back to topic
Precis, kör du med liggande weber/dellorto får du gå in i bagaget samt i viss mån ge dig på balken. Annars får man köra med stående dcnf förgasare som på denna: ![]() Annars går det ju att fixa till liggande weber om man vill ex: ![]() Dock vet jag att om du köpte ditt insug får killen i grekland över ebay (motorman253) så är de insugen kopior och en kompromiss mellan 128 och x1/9 då lutningen är ändrad för att passa både x1/9 och 128 d.v.s kan vara detta som gör att dina förgasare pekar mer uppåt. vet detta eftersom jag köpte ett x1/9/128 dcnf insug av honom. _________________ /Felix Brånemo Fiat, Abarth, Dallara, Moretti, Lancia |
||
Re: back to topic
De lutar inte uppåt, de sitter helt vågrätt precis som de ska, och de går att pilla dit om jag plockar av trattarna, men det är kört om man tänkt använda trattar eller nåt slags luftfilter. Eftersom "bagageutrymmet" fortfarande är lika tomt som på bilden i denna trådens första sida har jag inga som helst betänkligheter mot att sätta kapen i balken. Har sett ett flertal exempel på rejsbilar där nämnda balk fimpats helt och hållet och ersatts med ett fjäderbensstag. Då får man förstås flytta motorstaget till torpeden och titta på en ny lösning för att hålla luckorna på plats... _________________ Joakim L'/dig |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 74 besök senaste veckan (25251 totalt) |