Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (16174 totalt) |
Uppdatering som är gjorda i år.
Elservo från MB A-klass monterad, behöver bara hitta en kabelsko som tar 6m2 kabel. Vi helst att säkringen ska sitter i orginalboxen i stället för en hängsäkring. Så är det någon som vet artnr på den kabelskon så säg gärna till. Nu stol till mig, Sparco Pro Adv. Gamla stolen fick bli passagerarstol. Tidigare ägare hade börjat att bygga om hjulhusen Så jag fortsatte, kapade ur hjulhusen ca 10 cm och la i ny plåt ( kommer nog på bild senare ) I helgen blir det att sätta dit plastskivor i främre hjulhusen för att skydda lysena mot skräp som däcken plockar upp och sten/smutssom sprutar upp i motorrummet. ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
och för din skull och min tjejens skull så har jag satt tillbaka det ställbara underredet. Så är du nere i påsk så ![]() ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Det suger fett! Vill gärna, men har inte firat påsk med familjen på ett par år, så det blir nog svårt i år när man inte kan skylla på jobbet ![]() Blir ev. att åka förbi ELMIA istället o skaka tass med RG, och på så sätt få lite Ringen känsla........ ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
En liten uppdatering.
Med skjutluckan så blir det mycket lättare att sticka in biljetten nere på Ringen. Innan så var jag tvungen att få hjälp alt nästan kliva ur bilen. Så tack till Errorwashere för luckan. Kan tilllägga att den är väldigt bra gjord, när jag får råd så köper jag nog dörrar från honom oxå. ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Kommande uppdatering.
Byta ut Realcar vingen mot en Porsche GT3 Cup vinge. Så fort fästena är fixade kommer en bild. Med tanke på hur stor vinge är så kommer jag behöva wheelebar ![]() Mvh Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Dom breddar 2 1/4" per sida.
Det sitter 295:or bak och dom ser inte breda ut, fram skall gummit bytas till 265. Spontans så känns det som om nedre delen av hjulen kommer komma ganska långt ut när man flyttar ut hjulen. Jag skall prova att flytta ut dom innan jag sätter kapen i karossen. Är det någon som har en bra bild på en breddad 968? om jag går vidare med projektet så kommer det att finnas 2 st OZ racing 8 1/2x17 med Mpsc 255/40/17 2 st OZ racing 9x17 med Mpsc 255/40/17 ![]() _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Kapen har varit framme i karossen
![]() så nu finns ingen återvändo. ![]() Det ser lite bättre ut när breddaren kom på! ![]() ![]() Lite justeringar och en kjol så kanske det blir bil av den igen..... Det såg ut som att jag behöver ca 40mm spacers bak. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Jaa den kvinnan sitter stadigt ![]() den matchar utseendet ![]() Skulle vara kul att ha en motor till på sisådär 400-450hk som man kunde hysta i när man inte tävlar med klubben. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Enligt hjultrycksinställningen från K3 så vägde bilen med 100kg proppmätt Pelle
![]() Jag hoppas att med sidokjolen och lite färg så skall det se ok ut. Det är ju ingen utställningsbil. om man skulle lägga ner sin själ på att det skulle bli perfekt så skulle förmodligen man kroka ihop med någon på första rejset. Anledningen till att jag breddar bilen är att det skulle bli lite väl trångt med däcksbredden pga att bilen är så pass ombyggd, 255 som jag hade innan var nästan gränsfall. nu sitter det 265 fram & 295 bak. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Ääh kom igen nu ![]() som kan hantera en svets om du skulle ångra dig ![]() Kan väl villigt erkänna att det tog emot lite, och då är min i bil i bruks/tävlings skick. Jag har inte krav på 100% finish, det räcker med 95%. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Breddarna sväljer 11" fram & 13" bak. Men däcks kontot skulle bli i saftigaste laget. Men man vet aldrig.... Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Re:
Ja jag hoppas att det även kommer se lite extra ut. Kämpa på du så är du snart tllbaka. Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (16174 totalt) |