| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Trasig framvagns bult - Hjälp för lösning sökes. 460
|
723 besök totalt |
|
Körde ner i ett pothål och det small illa i höger sida.. Det visade sig att bultens nedre del på den bussning som håller hela framvagnen i karossen gick av. I Haynes bok 87-97 om 440-460-480 sid 10*3 kan man se en sprängskiss på Bild 1.1 I den bilden ser man till höger den bult som ska sitta för att framfjädring m.m ska sitta i rambalken. Vet någon hur man byter denna ? Inringad på bilden nedan.....
Troligen var denna illa skadad sedan tidigare och den gick av nu. Problemet är att det ser ut som följande på bilen där den sitter och jag vet inte ngn lösning för att ta bort det gammla eller laga detta problem så jag vänder mig till er proffs. Denna skiss är en grov genomskärning av hur det ser ut. På bilden är det så att den röda linjen är bulten som gått av i nivå med bussningen och bussningen sitter fast i framvagnen. Sorry för den dåliga skissen men i grova drag ser det ut så om man tittar, och det är trångt. Snälla .... _________________ Tobias Kuru Raggare och driftare i Södertälje med Chrysler 180 & Volvo 144 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
723 besök totalt |