| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: 5pappsbil
|
725 besök totalt |
|
S: 5pappsbil
Saknas det 5pappsvagn inför nästa helgs körning i Laholm? Saab 9000i -92, 24 kmil. Besiktigad (till dec) och skattad (oklart hur mkt man får tillbaka vid avställning) Några livsviktiga 5papps-egenskaper: AC ur funktion Värme funkar, men tempregleringen gör lite som den själv vill emellanåt, full värme kan beställas men inte tempreglering, då blir det kallt istället Farthållare funkar inte den heller Batteriet är lite trött Startmotorn missar ibland, men det funkar alltid på 2-4:e försöket. Sportigt avgasljud (bakersta dämparen spontanlättad) Vinterdäck (rätt bra) på fula plåtfälgar Sommardäck (nog inte lagliga) på fina alufälgar (kanske kan säljas för en eller två 5hundringar?) Dämpare och sånt ok, känns fin att köra i trafik. Motor och drivlina går fint Bromsar var ok i somras, troligen ok fortfarande. Tämligen o-rostig för att vara en 9000 från -92. Bilen var min fars tjänstebil som ny, sen hade jag den ett år, därefter sålde jag den till vår granne som hade i 8-10 år varefter jag köpte tillbaka den... Naturligtvis har den full servicebok! 0430-12770 0709-272529 _________________ Pär Hylander |
![]() |
SÄLJES
S: 5pappsbil
|
725 besök totalt |
