| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
krash-förstår inte vad som hänt
|
1972 besök totalt |
|
http://www.subie.tv/index.php/video/ som jag skrev i rubriken så förstår jag inte varför bilen fick utbrott. _________________ Jimmy Woodruff |
||||
|
Är det en rejäl däcksvibbration man hör i filmen eller är det pumpande luft pga nervevade rutor? Skulle ju kunna förklara varför bakhjulen låser menar jag, om ena har dåligt med luft.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
hel otroligt med 2 svar på 7 minuter
ni får ursäkta newbie frågan, men är det så lätt att klanta till det eller beror det mer på just denna bils inställning _________________ Jimmy Woodruff |
||||
|
Re:
håller med.... Och att bromsbalansen är helt felinställt av någon anledning..... sen känns det både som bilen och föraren inte är helt optimerade...... bilen verkar mera vara av varianten mera effekt än väghållning/bromsar.... Och föraren kör ganska så försiktigt med gasavsläpp en bra bit innan bromsning osv.... förrutom möjligen då han snurrade...... Men det är iofs inget fel i något av det .... möjligen förrutom om det är så att han förändrat bromsarna på något sätt och inte har koll på bromsbalansen..... positiva är ju att det hände på en racerbana och därigenom så vart konsekvenserna väldigt lindriga.... |
||||
|
Re:
tja ibland är det lättare än så här att "klanta till det" ..... men fanns det inget "spänningsmoment" i bilkörningen så vore ju det inte så kul.... eller hur?`
|
||||
|
Läser man på http://www.youtube.com/watch?v=GNT30
Står det: "The car was leaking gearbox fluid onto the underside of the car and it found its way onto the rear tyres. Hence the sudden rear lock up." _________________
|
||||
|
Det är ett snabbt parti av Sandown Park där han åker av.
Kurvorna är lite "fel" doserade. Lite vätska av något slag och resultatet blir som vi ser. Men även utan "hjälp" så är det lätt att åka av där. Sandown Park är en mycket trevlig bana. Har haft nöjet att åka där.
_________________ Ulf Danielsson |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
1972 besök totalt |